صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / پیشنهاد اعتبار ۵ میلیارد دلاری برای ایجاد زیرساخت‌های هوش مصنوعی
پیشنهاد اعتبار ۵ میلیارد دلاری برای ایجاد زیرساخت‌های هوش مصنوعی

پیشنهاد اعتبار ۵ میلیارد دلاری برای ایجاد زیرساخت‌های هوش مصنوعی

کسب و کار نیوز- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، از پیشنهاد اعتبار ۵ میلیارد دلاری با حمایت صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم شامل ابزارهای پردازشی مناسب در حوزه هوش مصنوعی در نشست با سرپرست ریاست‌جمهوری خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نشست شورای ملی راهبری هوش مصنوعی با حضور سرپرست ریاست جمهوری و معاون علمی رییس‌جمهور در سازمان ملی هوش مصنوعی برگزار شد. روح الله دهقانی در حاشیه نشست شورای ملی راهبری هوش مصنوعی گفت: در این نشست، ضمن بررسی اولویت‌های حوزه هوش مصنوعی بر ضرورت تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای توسعه هوش مصنوعی در کشور تاکید شد.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم تامین منابع کافی در حد پنج میلیارد دلار با حمایت صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم شامل ابزارهای پردازشی مناسب بود. نایب رئیس شورای ملی راهبری هوش مصنوعی با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های لازم برای توسعه مدل‌های پردازش زبانی و خدمات هوش مصنوعی، افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان و شرکت‌های بخش خصوصی برای توسعه مدل‌های بزرگ، الگوریتم های بزرگ در حوزه هوش مصنوعی از جمله موارد مطرح در جلسه امروز بود.

وی افزود: مساله سوم هماهنگی بین وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان ملی هوش مصنوعی برای آماده سازی توزیع بستر داده های برچسب برگزاری مناسب بود که در این نشست مطرح شد.

دهقانی افزود: این سه اقدام که اصلی ترین اقدامات ما در سازمان توسعه و سازمان ملی هوش مصنوعی است و اگر بتوانیم فرآیند این اولویت‌ها را تکمیل کنیم، زیست بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد هوش مصنوعی بر پایه خدمات اپراتوری، توسط بخش خصوصی و مردم توسعه پیدا خواهد کرد و ظرف سال آینده اثر و کاربردهای گسترده این حوزه در زندگی را شاهد خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

تورم تولیدکننده بخش صنعت در خردادماه اعلام شد/ تورم سالانه تغییری نکرد

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق اعلام مرکز آمار ایران، در خردادماه ۱۴۰۳، شاخص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.