صفحه اصلی / اسلایدر / نظام مالیاتی کشور هوشمند شد
نظام مالیاتی کشور هوشمند شد

نظام مالیاتی کشور هوشمند شد

کسب و کار نیوز- مدیرکل سازمان امور مالیاتی گفت: همزمان با راه‌اندازی آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی، نظام مالیاتی هوشمند شده و از فرار‌های مالیاتی جلوگیری می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، عبدوس، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی در مراسم رونمایی از آزمایشگاه داده کاوی  با بیان اینکه آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی، قدمی بزرگ در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی است، گفت:  زیرساخت‌ها و بسترهای نرم‌افزاری لازم در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی از طریق آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی مهیا شده است. وی ادامه داد: این آزمایشگاه داده کاوی باعث شد تا ارتباطات برخط را با سایر نهادها داشته باشیم و مودیان به صورت لحظه ای خدمات و استعلام ها را دریافت کنند ضمن اینکه با استفاده از هوش مصنوعی مسائل سازمان را حل می کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی متنوع ترین داده را در بین نهادها دارد، گفت: داده ها از نهادها وارد این سازمان می شود که این امر باعث حرکت در برنامه هفتم و تکیه بر درآمدهای مالیاتی شده است. وی با بیان اینکه در نظام مالیاتی بحث داده محوری مورد تاکید این سازمان است تا از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود، گفت: با استفاده از ظرفیت این آزمایشگاه اطلاعات در اختیار پژوهشگران به صورت گمنام قرار می گیرد. وی با بیان اینکه زیرساخت های فناوری ‌نرم افزاری زیادی برای این آزمایشگاه ها به کار رفته است و اولین باری است که چنین اطلاعاتی ارائه شده است، گفت: شرکت های دانش بنیان در رسیدن نظام مالیاتی به هدف هوشمندسازی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی اقدام کنند.

آزمایشگاه داده کاوی مالیاتی با بزرگ‌ترین منابع داده ای کشور

مدیرکل فناوری سازمان امور مالیاتی در ادامه این مراسم اظهار داشت: در سه سال گذشته اقداماتی انجام شد و اکنون همه داده ها در انبار داده تجمیع شده و اولین و آخرین بهره بردار این سازمان است. وی افزود: درهای این گنجینه به سوی دانشگاهیان و پژوهشکده ها باز شده است. گمنام سازی داده ها از طریق نهادهای قضایی گرفته شده و اکنون حمایت همه نهادها را شاهد بوده و زیرساخت های این موضوع آماده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

پرتاب ماهواره در هفته‌های آینده/ جهش صنعت فضایی ایران در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز، «حسن سالاریه»، در نخستین همایش بین‌المللی باتری لیتیومی ضمن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.