صفحه اصلی / اسلایدر / شرکت‌های هواپیمایی حق گران‌فروشی ندارند
شرکت‌های هواپیمایی حق گران‌فروشی ندارند

شرکت‌های هواپیمایی حق گران‌فروشی ندارند

کسب و کار نیوز- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ جدید بلیت هواپیما در سایت شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری شده و ایرلاین‌ها حق فروش بلیت بیش از این نرخ‌ها را ندارند.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بحث قیمت گذاری بلیت بر عهده شواری عالی هواپیمایی بوده است گفت: در سال ۹۴ قانون برنامه پنجم بحث آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما را مطرح کرد که بعد از مدتی منتفی شد. با توجه به شرایط کشور، آیین نامه‌ای مبنی بر نظارت «ماده ۵» ابلاغ  شده و این اقدام  برای کنترل شبکه پروازی بوده است. وی افزود: در جهت رضایت‌مندی مردم نظارت‌های خود را افزایش داده‌ایم و  اجازه نمی دهیم بازار رها شود‌.

محمدی بخش با اشاره به اینکه تعداد ناوگان هوایی متناسب با درخواست مردم نیست گفت: با توجه به اقلیم کشور ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز است که با واردات هواپیما بخشی از این نیاز‌ را پاسخ داده‌ایم.

وی با بیان اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم عمر ناوگان حدود ۲۸ سال بود اما هم اکنون با نوسازی ناوگان، عمر آن‌ها به ۲۶ سال ‌رسیده است تصریح کرد: به دلیل شرایط تحریم در برخی از کشورها اجازه سوخت گیری نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز ناوگان کارگوی کشور یک دستاورد بزرگ محسوب می شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما ۲۰۰ فروند هواپیما داریم که ۱۰۰ فروند آن طی یک سال گذشته وارد کشور شده است و با خودکفایی که داشته‌ایم دو هزار قطعه هواپیما را تجهیز و اورهال کرده‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: از روز گذشته شرکت‌های هواپیمایی جداول قیمتی خود را بر روی سایت بارگذاری کرده اند. معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:  شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند لغو پرواز و کنسلی بلیت پرواز را اطلاع دهند و اگر ایرلاینی به دلیل به جز شرایط هوا، پروازی را لغو کرد با آن برخورد خواهیم کرد‌. او گفت: در حال افزایش نظارت‌های خود هستیم که قیمت ها از قیمت‌های بارگذاری شده در سایت فروش بیشتر نشود و در حال پیگیری برای خارج کردن این نرخ گذاری از آزاد سازی هستیم.

وی بیان کرد: فارسی سازی بلیت هواپیما با توجه به درخواستی که ارائه شده بود انجام شده است اما نباید فراموش کنیم که انگلیسی زبان مشترک و مورد تایید ایکائو  بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

پرتاب ماهواره در هفته‌های آینده/ جهش صنعت فضایی ایران در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز، «حسن سالاریه»، در نخستین همایش بین‌المللی باتری لیتیومی ضمن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.