صفحه اصلی / اسلایدر / رشد ۷۰ درصدی ترانزیت در سه ماهه ابتدایی امسال/ نیاز ۲۰۰ همت بودجه
رشد ۷۰ درصدی ترانزیت در سه ماهه ابتدایی امسال/ نیاز ۲۰۰ همت بودجه

رشد ۷۰ درصدی ترانزیت در سه ماهه ابتدایی امسال/ نیاز ۲۰۰ همت بودجه

کسب و کار نیوز- رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از رشد ۷۰ درصد ترانزیت طی سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: برای بهسازی و نگهداشت جاده‌های کشور نیازمند ۲۰۰ همت بودجه خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امروز (دوشنبه، ۱۸ تیرماه) با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰۰ همت بودجه برای نگهداشت راه‌ها نیاز است، گفت: طی سه سال گذشته درآمد سازمان راهداری رشد ۱۲۰ درصدی داشته که موجب تسهیل‌سازی برخی از فرآیندها شده است. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ساخت ۷ هزار و ۴۳۵ کیلومتر مسیر روستایی و رشد ۳۰ درصدی طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال نیز شاهد رشد ۷۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای بودیم.

وی با بیان این‌که مقاطع ضروری آزادراه قم – کاشان – اصفهان تا پایان سال جاری با اقدامات ترمیمی بهسازی می‌شود، ادامه داد: در زمان حاضر ۳۰۰ اکیپ اجرایی جهت بهسازی ۳۴ هزار کیلومتر راه شریانی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی حجم اعتبارات اجرایی جهت تحقق شعار نهضت آسفالت در سطح راه‌های کشور را افزون بر ۲۰ همت اعلام کرد و با اشاره به سفرهای اربعین، گفت: اقدامات گسترده‌ای در راستای بهسازی، ایمن‌سازی و… مسیرهای جاده‌ای منتهی به مرزهای اربعینی کشور در حال اجراست که تا ۲۰ روز پیش از شروع سفرها ادامه خواهد داشت.

ورود ۳۳ هزار ناوگان جدید باری به کشور در دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در راستای نوسازی ناوگان در دولت سیزدهم، ۳۳ هزار دستگاه ناوگان باری جدید اضافه شد. وی ادامه داد: ترانزیت در سال گذشته به ۱۴.۵ میلیون تن رسید و در ۳ ماه سال جاری، ۴.۵ میلیون تن ترانزیت انجام شد و در بخش بار نیز سال گذشته ۵۱۵ میلیون تن کالا جابه‌جا شد که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ ثبت کرد.

امانی تصریح کرد: نگهداشت ۲۳۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، شریانی، فرعی و روستایی از جمله وظایف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و امروز نزدیک به ۲۰۰ همت برای نگهداشت راه‌ها و اموری از جمله روکش آسفالت، روشنایی و … نیاز است.

همچنین مطالعه کنید:

معاون علمی رییس جمهور مطرح کرد/بلوغ صنایع در بهره‌مندی از دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.