صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش تولید و صادرات نفت ایران، میراث شهید رئیسی برای دولت چهاردهم
افزایش تولید و صادرات نفت ایران، میراث شهید رئیسی برای دولت چهاردهم

افزایش تولید و صادرات نفت ایران، میراث شهید رئیسی برای دولت چهاردهم

کسب و کار نیوز- دولت سیزدهم وقتی سال ۱۴۰۰ آغاز به‌کار کرد، تولید نفت ایران کمی بالاتر از ۲ میلیون بشکه در روز بود و صادرات آن افت شدیدی داشت، اما در سه سال گذشته تولید نفت ۶۰ درصد و صادرات نفت ۲۰۰ درصد افزایش یافت که آماده تحویل به دولت چهاردهم است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، دولت سیزدهم در حالی دولت را تحویل گرفت که صادرات نفت به حدود ۶۰۰ بشکه در روز رسیده بود.

جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرده که صادرات نفت ایران از ۱۸۲ میلیون بشکه در سال ۱۳۹۸ به ۵۶۵ میلیون بشکه در سال ۱۴۰۲ رسیده است؛ همچنین رشد گروه نفت و گاز که سال ۱۳۹۸ منفی ۳۵ درصد بود؛ سال ۱۴۰۲ به مثبت ۲۰ درصد رسید؛ در زمینه تولید گاز مایع نیز جهش عمده‌ای رخ داده، به‌طوری که تولید آن از سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال رسیده است.

افزایش تولید و صادرات نفت ایران، میراث شهید رئیسی برای دولت چهاردهم

بر اساس این گزارش؛ از طرفی طبق جدول بالا تولید نفت از ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار بشکه در روز در سال ۹۹ به ۳ میلیون ۵۷۰ هزار بشکه در سال ۱۴۰۳ رسید؛ این در حالی است که کمترین میزان تولید نفت خام کسور در خرداد سال ۹۹ و به میزان یک میلیون و ۵۸۸ هزار بشکه در روز به ثبت رسیده است.

همچنین بر اساس آمارهای بین المللی فروش نفت ایران به طور میانگین به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است؛ یعنی فروش نفت با افزایش ۲۰۰ درصدی تحویل دولت چهاردهم خواهد شد.

محمد رضوانی‌فر رئیس گمرک ایران با بیان اینکه تجارت خارجی کشور (مجموع واردات و صادرات) در سال ۱۴۰۲ با ۲.۶ درصد افزایش به ۱۵۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار رسید، می‌گوید: در این مدت ۳۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار نفت صادر شد.

وی افزود: در سه ماه اول سال جاری ۱۲.۲ میلیارد دلار صادرات نفت خام و نفت کوره، خدمات فنی و مهندسی داشته‌ایم که با این شرایط تحویل دولت جدید خواهد شد.

افزایش تولید و صادرات نفت ایران، میراث شهید رئیسی برای دولت چهاردهم

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۷۰ درصدی ترانزیت در سه ماهه ابتدایی امسال/ نیاز ۲۰۰ همت بودجه

به گزارش کسب و کار نیوز ، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.