صفحه اصلی / اسلایدر / ۱۹ میلیارد دلار برای واردات تامین شد/سهم ۱۴ میلیارد دلاری صنایع
۱۹ میلیارد دلار برای واردات تامین شد/سهم ۱۴ میلیارد دلاری صنایع

۱۹ میلیارد دلار برای واردات تامین شد/سهم ۱۴ میلیارد دلاری صنایع

کسب و کار نیوز- بانک مرکزی از تامین ۱۹ میلیارد و ۱۲۹ میلیون دلار برای واردات انواع کالا از اول فروردین ماه تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، از اول فروردین ماه تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳، ۱۹ میلیارد و ۱۲۹ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است. برای کالاهای اساسی و دارو ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار و برای خدمات ۳۶۲ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۳ میلیارد ۷۰۵ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۳ میلیارد و ۶۱۳ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳۷ میلیون دلار و در مجموع ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۷۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۵۹ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۴۷۳ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۸۵۵، ۱۶۴، ۶۷۷، ۷۲۳ و ۳۴ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۱۵ تیرماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

۱۹ میلیارد دلار برای واردات تامین شد؛ سهم ۱۴ میلیارد دلاری صنایع

 

علاوه بر این گروه‌ها، ۵ میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۱۶ تیر، ۳۸ هزار و ۹۹۸ تومان برای دلار، ۴۲ هزار و ۲۲۶ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۶۱۹ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۳۶۵ تومان برای یوآن، ۴۴۰ تومان برای روبل و ۱ هزار و ۱۹۲ تومان برای لیر محاسبه شده است.

گفتنی است، در روز ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۶ هزار و ۲۷۳ تومان، یورو با نرخ ۵۰ هزار و ۱۰۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۲۰۶ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۷۸۳ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۷۶۴ تومان بود.

همچنین مطالعه کنید:

ثبت سفارش خودروهای وارداتی برای جانبازان آغاز شد+ جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان امروز (یکشنبه ۱۷ تیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.