صفحه اصلی / اسلایدر / ایجاد ۱۷۳ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون
ایجاد ۱۷۳ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون

ایجاد ۱۷۳ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون

کسب و کار نیوز- معاون تعاون وزیر کار گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم تا امروز تعداد بیش از ۶۶۰۰ تعاونی تشکیل شده که رشد ۶.۴ درصدی نسبت به دولت قبل را نشان می‌دهد و ۱۷۳ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده که رشد ۷.۸ درصدی نسبت به دولت قبل داشتیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، حامد ویس کرمی، معاون تعاون وزیر کار در نشستی خبری اظهار داشت: اقتصاد کشور دارای سه رکن است که رکن سوم را تعاون به خودش اختصاص داده؛ تعاون و تعاونی به عنوان یک شرکت در ذهن ما نقش بسته است، اما باید دانست که این بخش در تمام جهات دارای برش عرضی است. وی افزود: تعاون به دنبال توسعه اقتصاد توسط مردم است. تکنولوژی تعاون یک نوآوری اجتماعی و یک راه‌حل و پاسخ اساسی و بنیادین به نیازهای اجتماعی و اقتصادی کشور است و توسعه آن امری انکارناپذیری است. برای مردمی کردن اقتصاد به چهار وجه اساسی باید توجه کنیم. این چهار اصل مالکیت، مدیری، عاملیت و نظارت است که تمام این وجوه در بخش تعاون وجود دارد.

معاون تعاون وزیر کار خاطرنشان کرد: از مزایای بخش تعاون می‌توان به تجمیع دارایی‌ها و اعتبار مردم و هدایت آن به سمت تولید اشاره کرد که دارایی‌های خرد را به کلان تبدیل می‌کند. عدالت در توزیع منابع به صورت عادلانه، جلوگیری از انباشت قدرت، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش ریسک در فعالیت‌های اقتصادی، کاهش هزینه‌های تصدی‌گری دولت بخشی از آن است.

ویس کرمی درباره عملکرد دولت در حوزه تعاون، گفت: اکنون ۱۰۴ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار عضو مردمی دارند که ۲۱ درصد کل اعضای تعاونی‌های کشور را زنان تشکیل دادند و این نشان می‌دهد که تعاونی می‌تواند بستری برای فعالیت اقتصادی بانوان باشد. وی تاکید کرد: این تعاونی‌ها بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی را ساماندهی کرده و مجموع سرمایه‌گذاری آنها تا امروز بیش از ۳۳۹ هزار میلیارد تومان است. ۵۴ درصد تعاونی‌ها تولیدی هستند.

وی افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم تا امروز تعداد بیش از ۶۶۰۰ تعاونی تشکیل شده که رشد ۶.۴ درصدی نسبت به دولت قبل را نشان می‌دهد و ۱۷۳ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده که رشد ۷.۸ درصدی نسبت به دولت قبل داشتیم. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در این دولت ۲۰۶ هزار عضو به تعاونی‌ها اضافه شده که از نظر افزایش تعداد اعضا با رشد ۸.۶ درصدی نسبت به دولت قبل مواجه بودیم. یکی از موارد مهم در این دولت ایجاد ۱۴۰۰ شرکت تعاونی در حوزه روستاها است که به ایجاد اشتغال برای ۱۶۳۰ منجر شده است. در طول دولت سیزدهم ۱۲۳۰ تعاونی در حوزه بانوان تشکیل شد که برای ۱۹ هزار و ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرد. تعداد تعاونی‌های بانوان با یک رشد قابل توجه ۲۲ درصدی مواجه بوده است.

ویس کرمی خاطرنشان کرد: در طول عمر فعالیت دولت سیزدهم ۱۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با نرخ قرض‌الحسنه به ۹۶۰ تعاونی روستایی پرداخت شد.

همچنین مطالعه کنید:

در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم/رهبر انقلاب: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری و اعضای هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.