صفحه اصلی / اسلایدر / «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران شد
«مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران شد

«مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران شد

کسب و کار نیوز- نتیجه نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد و طی مشارکت ۴۹/۸درصدی مردم در این دوره انتخابات، مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار شد و براساس نتیجه نهایی شمارش آرا، مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

با توجه به اینکه مجریان انتخابات مشغول شمارش و تجمیع آرا هستند، برخی آمار اولیه به‌شرح زیر است:

ـ طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت ۲:۳۰ بامداد، از شمارش آرای ۶۱۸۹ شعبه از ۱۱۳ شهرستان، مجموع ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۸۱ رای شمارش شده است.

ـ طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت ۳ بامداد، از شمارش آرای ۱۳۲۷۷ شعبه از ۲۰۲ شهرستان، مجموع ۵ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۱۱ رأی شمارش شده است.

ـ طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت ۳:۳۵ بامداد، از شمارش آرای ۲۱۷۹۰ شعبه از ۲۹۸ شهرستان، مجموع ۹ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۴۳ رأی شمارش شده است.

ـ طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت ۴ صبح، از شمارش آرای ۲۹۱۷۵ شعبه از ۳۵۷ شهرستان، مجموع ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۸۰ رأی شمارش شده است.

ـ طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت ۴:۳۰ صبح، از شمارش آرای ۳۵۲۲۳ شعبه از ۴۰۲ شهرستان، مجموع ۱۶ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۶۰ رأی شمارش شده است.

ـ طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت ۵ صبح، از شمارش آرای ۴۲۴۳۲ شعبه از ۴۴۰ شهرستان، مجموع ۲۰ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۷۱ رأی شمارش شده است.

ـ طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت ۵:۳۰ صبح، از شمارش آرای ۴۷۸۰۷ شعبه از ۴۵۲ شهرستان، مجموع ۲۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۳۸ رأی شمارش شده است.

ـ طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت ۶:۴۵ صبح، نتیجه نهایی شمارش ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی مأخوذه از مجموع شعب داخل و خارج کشور اعلام شد.

نام کاندیدا میزان آرا
مسعود پزشکیان ۱۶۳۸۴۴۰۳
سعید جلیلی ۱۳۵۳۸۱۷۹

در همین راستا میزان مشارکت مبتنی بر تعداد تعرفه مصرف‌شده توسط رأی‌دهندگان که برابر با ۳۰ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۹۳۱ رأی بوده، درصد مشارکت در این دوره از انتخابات معادل ۴۹/۸ درصد است.

به گزارش تسنیم، رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم از صبح روز جمعه ساعت ۸ در ۵۸ هزار شعبه داخل کشور و ۳۱۴ شعبه در بیش از ۱۰۰ کشور برگزار شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت ۱۸) به‌علت استقبال مردم و حضور پای صندوق‌های رأی سه‌بار تمدید شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت و در آن ساعت به پایان رسید.

همچنین مطالعه کنید:

تاریخ‌های مهم مالیاتی اصناف اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز، اتاق اصناف تهران تاریخ‌های مهم مالیاتی برای سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.