صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۸ درصدی خانوار
افزایش پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۸ درصدی خانوار

افزایش پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۸ درصدی خانوار

کسب و کار نیوز- براساس آمارهای بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف همچون سهم خانوار از تسهیلات پرداختی، تسهیلات ازدواج و فزرندآوری، رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مرکزی در دولت سیزدهم نسبت به آغاز دولت در سال ۱۴۰۰ رشد در همه حوزه‌های پرداخت تسهیلات را نشان می‌دهد.

بهبود ۵ درصدی سهم خانوار از تسهیلات پرداختی

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، سهم سرمایه در گردش از کل تسهیلات پرداختی در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۱.۴ درصد گزارش شده که در سال ۱۴۰۲ به ۶۲.۴ درصد رسیده است. همچنین در ابتدای دولت سیزدهم (سال ۱۴۰۰) سهم خانوارها از تسهیلات پرداخت شده در شبکه بانکی حدود ۱۳.۳ درصد گزارش شده که در پایان سال ۱۴۰۲ با پنج درصد رشد به ۱۸.۳ درصد رسیده است. علاوه بر این، کل تسهیلات پرداخت شده شبکه بانکی کشور طی دو ماهه نخست سال ١۴٠٣معادل هفت هزار و ۲۱۹ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به رقم دوره مشابه سال قبل به میزان ۳۶.۲ درصد افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی، ۷۹.۳ درصد به صاحبان کسب و کار و ۲۰.۷ درصد به مصرف کننده نهایی تعلق داشته است.

افزایش پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۸ درصدی خانوار

رشد تسهیلات ازدواج و فرزند آوری

براساس گزارش بانک مرکزی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده در سال ۱۴۰۰ از ۸۰ همت به ۱۴۷.۵ همت در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که رشد نزدیک به دو برابری را نشان می‌دهد. همچنین، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری پرداخت شده در سال ۱۴۰۲ به ۴۶ همت (هزار میلیارد تومان) رسید و این در حالی است که طبق اعلام بانک مرکزی، این تسهیلات در سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۰.۳ همت بود.

 

افزایش پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۸ درصدی خانوار

رشد پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

بر اساس آمار بانک مرکزی، ارزش تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶.۹ همت بود که تعداد ۱۳۶۲ شرکت دانش بنیان را تحت پوشش خود قرار داد که بعد از گذشت دو سال، ارزش تسهیلات پرداخت شده در سال ۱۴۰۲ به ۲۶۹ همت رسید که دو هزار و ۹۳۶ شرکت را تحت پوشش قرار داد و نسبت مدت مشابه سال قبل از آن نیز ۵۲ درصد رشد را تجربه کرد.

 

افزایش پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۸ درصدی خانوار

رشد ۱۳ برابری پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و ۹ برابری قرض‌الحسنه اشتغال

تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده برای اشتغال از ۶.۱ همت در سال ۱۴۰۰ به ۵۷.۴ همت در سال ۱۴۰۲ رسید. همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی برای اشتغال از ۰.۲ همت در سال ۱۴۰۰ به ۲.۷ همت در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

افزایش پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۸ درصدی خانوار

رشد ۳۲ همتی تسهیلات به بخش شرکت‌های دارویی

تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌های دارویی معرفی شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴.۵ همت است که با رشد ۳۲ همتی به ۷۶.۳ همت در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

افزایش پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۸ درصدی خانوار

همچنین مطالعه کنید:

کاهش واحدهای تولیدی مشکل‌دار در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.