صفحه اصلی / اسلایدر / ورود ۱۱۳ فروند هواپیما زمین گیر به ناوگان هوایی کشور
ورود ۱۱۳ فروند هواپیما زمین گیر به ناوگان هوایی کشور

ورود ۱۱۳ فروند هواپیما زمین گیر به ناوگان هوایی کشور

کسب و کار نیوز- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:۱۱۳ فروند هواپیمای زمین گیر در صنعت هوایی کشور داریم که برای ورود آنها نیاز به تامین نقدینگی داریم که بخشی از آنها از طریق آزادسازی تهیه خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش عرضه صندلی و ظرفیت ناوگان هوایی کشور گفت: ۱۱۳ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم که برای اورهال کردن این ناوگان نیاز به ۵۰۰ میلیون دلار ارز داریم که به طور قطع همزمان با آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما بخشی از آنها وارد مدار هوایی می‌شوند.

وی ادامه داد: تجربه تاریخی سال ۹۴ نشان داد که آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما زمینه ساز افزایش عرضه و جلوگیری از سوداگری و ایجاد بازار سیاه می‌شود. در حال حاضر هر ساعت نفر صندلی برای شرکت‌های هواپیمایی ۴۰ دلار است که برای شرکت‌های هواپیمایی سودی ندارد و بخشی از نیاز ارزی  شرکت‌های هواپیمایی از طریق بازار آزاد تهیه می‌شود.

او بیان کرد:  سال گذشته یک میلیون دلار نیاز ارزی داشته ایم که ۴۳۰ میلیون دلار از طریق مرکز مبادله داده شده و مابقی را از بازار خرید کرده‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

۲۶۰ هزار سهامدار سجامی شدند

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.