صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت مصوب نان در سه سال اخیر تغییر نداشته است
قیمت مصوب نان در سه سال اخیر تغییر نداشته است

قیمت مصوب نان در سه سال اخیر تغییر نداشته است

کسب و کار نیوز- کرملو گفت: طی سه سال اخیر قیمت نان ناشی از عدم متولی معین در این حوزه تغییری نداشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیر کرملو رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران در برنامه رادیو اقتصاد، با بیان اینکه برای مدیریت قیمت نان نیاز به یک متولی ثابت داریم، گفت: در چهارچوب وظایف قانون نظام صنفی که به اتحادیه هامحول شده، کمیسیون های شکایت و بازرسی هر اتحادیه موظف رسیدگی به تخلفات و شکایات است و نظارت بر واحدهای صنفی را باید جدی بگیرند.

به گفته او، اتحادیه نانوایان سنتی تهران مسائل مربوط به تخلفات را پیگیری می کند و همواره شکایات افراد بصورت روزانه درج و سپس بازرسان به واحدهای متخلف مراجعه مس کنند و مسائل را طبق روال قانونی به دستگاه های ذی ربط ارجاع می دهند. کرملو با تاکید بر ارائه یک نرخ معین نان برای سطح تهران افزود: تخلفات کل کشور ناشی از عدم نرخ معین در سه سال اخیر و مدیریت وزارت اقتصاد بر هوشمندسازی آرد و نان است و همواره عدم متولی برای حوزه آرد و نان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

برای مدیریت قیمت نان نیاز به متولی ثابت داریم

رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: آخرین نرخ نامه نان مربوط به سال ۱۴۰۰ است که در یکی از بندهای آن آمده که نرخ نامه تا پایان سال ۱۴۰۰ معتبر است و بعد از آن  عدم اعلام نرخ نامه رسمی منجر به ایجاد هرج و مرج هایی شد که هیچ یک مورد اتحادیه نیست. هرچند با اکثر تخلفات بصورت قاطع برخورد می کنیم.

به گفته او، متولی مشخصی در حوزه نان نداریم به طوریکه یک روز وزارت اقتصاد، یک روز کارگروه آرد و نان و روز دیگر وزارت کشور متولی این حوزه است، درحالیکه طی سنوات گذشته اتحادیه نانوایان آنالیزی از قیمت ها ارائه می داد و پس از چانه زنی با دولت به یک قیمت واحد می رسیدیم که پس اط آن نرخ مصوب بر نانوایی ها نصب می شد، اما بعد از سال ۱۴۰۰ متولیان حوزه آرد و نان اظهارات کارشناسان را قبول ندارند که بدین ترتیب انتظار می رود که خود مردم واحدهای نانوایی را درک کنند چراکه با وجود افزایش هزینه های تولید، ارائه خدمات همانند نرخ ۱۴۰۰ امکان پذیر نیست.

کرملو در ادامه افزود: گرچه مسائل نظارتی در سطح تهران با قدرت انجام می شود، اما دولت بحث آنالیز قیمت و معیشت نانوا را باید قبول کند و تغییر قیمت ها را انجام دهد و به طور کلی تا زمانیکه بصورت رسمی اقتصاد نانوا در نظر گرفته نشود، شاهد هرج و مرج خواهیم بود. گفتنی است زمانیکه بازرسی به واحدنانوایی مراجعه می کند و نانوایان اذعان می کنند که چطور با نرخ سال ۱۴۰۰ انتظار ارائه خدمات به مردم را دارید، چه جوابی می توانم داشته باشم.

رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: اگر متولی معینی در بحث قیمت گذاری حوزه نان داشته باشیم و همانند سنوات گذشته برمبنای آنالیز هزینه تمام شده، نرخ معینی برای واحدهای صنفی بگذاریم، برخورد بیشتری در حوزه تخلفات خواهیم داشت. همچنین از افراد انتظار می رود که در ساعات اداری با واحد شکایات به شماره ۷۷۵۰۹۵۶۱ تماس بگیرند و همواره مطابق با قانون نظام صنفی به شکایات رسیدگی می شود.

همچنین مطالعه کنید:

ورود ۱۱۳ فروند هواپیما زمین گیر به ناوگان هوایی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.