صفحه اصلی / اسلایدر / تجارت ایران با همسایگان از ۶۱ میلیارد دلار گذشت
تجارت ایران با همسایگان از ۶۱ میلیارد دلار گذشت

تجارت ایران با همسایگان از ۶۱ میلیارد دلار گذشت

کسب و کار نیوز- رییس کل گمرک ضمن اشاره به تجارت ۶۱ میلیاردی ایران با همسایگان، گفت: اگر تفاهم نامه‌های امضایی که در بالاترین سطوح امضا شده محقق شود حجم تجارت و بازاری در این حوزه بیش از سه برابر خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه نیاز است که متناسب با رشد کشور، زیرساخت بنادر، پایانه‌ها و گمرکات نیز توسعه یابد، اظهار کرد: ترانزیت نسبت در سه ماهه امسال به سال ۱۴۰۲، ۵۵ درصد رشد داشته است. هر تن ترانزیت ۷۰ تا ۱۰۰ دلار برای کشور سودآوری دارد. حداقل سالی ۳۵ تا ۴۰ میلیون تن کالا از ایران ترانزیت می‌شود که درآمد حداقلی ۴ تا ۵ میلیارد دلاری را نصیب کشور می‌کند. این عرصه تنها با توسعه زیرساخت‌های داخلی میسر است.

وی افزود: کمتر کشوری در جهان مرز مشترک آبی و خاکی با ۱۵ کشور دارد. حجم تجارت ما با کشورهای همسایه از ۶۱ میلیارد دلار عبور کرده است و اگر تفاهم نامه‌های امضایی که در بالاترین سطوح امضا شده محقق شود حجم تجارت و بازاری در این حوزه بیش از سه برابر خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: حمایت از تولیدکنندگان، شرکت‌های صادرکننده و شرکت‌های دانش بنیان داخلی بسیار مهم است. سال گذشته صادرات شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید. جالب اینکه تولیدات این شرکت‌ها دارای ارزش افزوده بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از رده‌های صادراتی است.

رضوانی فر یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان ایران بازار بزرگی در ترکیه و خلیج فارس پیدا کرده‌اند. رفتن و حضور و برند شدن شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کشورهای دیگر بسیار مهم است.

همچنین مطالعه کنید:

کمترین نرخ بیکاری در دولت سیزدهم محقق شد/افزایش اشتغال با فرماندهی شهید رئیسی

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمود کریمی بیرانوند صبح امروز (دوشنبه ۱۱ تیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.