صفحه اصلی / اسلایدر / جزییات «ریال دیجیتال» اعلام شد/ اعتبار سنجی جدید در گام نهایی
جزییات «ریال دیجیتال» اعلام شد/ اعتبار سنجی جدید در گام نهایی

جزییات «ریال دیجیتال» اعلام شد/ اعتبار سنجی جدید در گام نهایی

کسب و کار نیوز- معاون بانک مرکزی اظهار داشت: تست‌های نهایی اعتبار سنجی جدید در حال انجام و تقریبا آماده علمیاتی شدن در اولین بانک است و به تدریج برای تمام بانک‌ها انجام می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهران محرمیان درباره کارکرد ریال دیجیتال و نحوه تبدیل پول به ریال دیجیتال اظهار داشت: افراد به راحتی می‌توانند با برنامه‌ها و نرم‌افزاری پول موجود در حساب بانکی خود را به ریال دیجیتال تبدیل کنند. مردم از این پس می‌توانند بدون استفاده از پول‌های کاغذی یا هر کارت‎های بانکی موجود ازطریق کیف پول ریال دیجیتال پرداخت مورد نظر را انجام دهند، پرداخت با ریال دیجیتال تنها با اسکن بارکد تولید شده توسط نرم افزارهای ارایه شده، انجام می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت پرداخت ریال دیجیتال با QR با سایر پرداخت‌هایی که با کارت بانکی با QR انجام می‌شود، گفت: اولا باید توجه داشته باشیم در پرداخت‌هایی که با کیو آرهایی به وسیله کارت‌های بانکی انجام می‌شود، آنها هم پذیرندگی ندارند و کیف پول خاص برای یک شرکت خاص محسوب می‌شوند. موضوع دیگر این است که ریال دیجیتال اسکناس است اما سایر پرداخت‌ها با کیو آر پول موجود در بانک‌ها هستند و خلق پول صورت می‌گیرد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ادامه داد: ریال دیجیتال پایه پولی و اسکنانس است و با آن خلق پول صورت نمی‌گیرد و در واقع دقیقا مشابه اسکناسی است که در جیب مردم وجود دارد اما سیار پرداخت‌ها از طریق اسکن و کیو آر همان کیف پول یک شرکت است که متصل به کارت بانکی بوده و از نظر ماهیت کاملا تفاوت از هم هستند. محرمیان افزود: مردم می‌توانند برنامه مورد نظر را در موبایل خود نصب کنند و از طریق آن وجه موجود در حساب بانکی خود را به ریال دیجیتال تبدیل کنند.

وی با اشاره به ورود بانک مرکزی به حوزه رمز ارز اظهار داشت: تاکید می‌شود که ریال دیجیتال ماینیگ ندارد اما رمز ارز جنبه‌های مختلفی دارد که ماینیگ یک بخشی از آن است و بخشی دیگر هم مبادله است و از آن است که در بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفته رمز ارز برای مبادله است و از جنبه‌های اقتصادی، فنی و نظارتی رمز ارز در حال تولید در بانک مرکزی در حال بررسی است و با این رمز ارز امکان مبادله بین کشورها خواهد بود. معاون بانک مرکزی درباره راه‌اندازی ریال آفشور گفت: ریال افشور هم از همین سکوی ریال دیجیتال انجام می‌شود.

محرمیان همچنین درباره آخرین وضعیت اعتبار سنجی جدید ادامه داد: تست‌های نهایی اعتبار سنجی جدید در حال انجام است و تقریبا آماده علمیاتی شدن در اولین بانک است و به تدریج برای تمام بانک‌ها انجام می‌شود. وی درباره عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به دلیل اعتبارسنجی‌‌ها تاکید کرد: اگر در بانک‌ها تسهیلات ارایه نمی‌شود به دلیل ‌‌وضعیت بودجه و منابع بانک‌ها است وگرنه اعتبارسنجی مانعی برای پرداخت تسهیلات نمی‌شود و بانک‌ها با توجه به منابع خود از طریق اعتبارسنجی‌ها بین مشتریان خود اولویت‌سنجی و اولویت بندی می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

۳۶ هزار نفر در سال گذشته از طریق کاریابی ها مشغول کار شدند

به گزارش کسب و کار نیوز ، در سال‌های اخیر افزایش عرضه نیروی جوان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.