صفحه اصلی / اسلایدر / وزیر صمت خبر داد/احیای ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم
وزیر صمت خبر داد/احیای ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم

وزیر صمت خبر داد/احیای ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم

کسب و کار نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهتمام رئیس جمهور شهید بر احیای واحدهای راکد، گفت: تاکنون نزدیک به چهار هزار و ۶۲۷ واحد صنعتی در دولت سیزدهم احیا شده و این فرآیند و نهضت همچنان ادامه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۲۶ طرح تولیدی، صنعتی و معدنی وزارت صمت در ۱۰ استان کشور، اظهار کرد: تعداد ۱۲۵ طرح بزرگ آماده افتتاح داریم که امروز فقط برای ۲۶ طرح فرصت افتتاح پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم سایر طرح‌ها طی روزها و ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد، افزود: رقمی معادل ۲۳۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که برای مردم تبعات بسیار خوبی خواهد داشت و موجب ایجاد نزدیک به ۳۰ هزار شغل می‌شود. وزیر صمت با اشاره به تولید دانش بنیان و صادرات محور با تمرکز بر مشارکت حداکثری مردم، یادآور شد: در این بخش اولویت‌ها تعیین شده‌اند و تقویت و فعال‌سازی صندوق‌های وزارت صمت از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که در این دوره به آن اهتمام شد.

علی‌آبادی ضمن تبریک دهه تولید و تجارت به تمامی فعالان این بخش، خاطرنشان مرد: در دولت سیزدهم، اقدامات بسیار بزرگی در حوزه صنعت و معدن انجام شد که از نظر اشتغال جوانان، تامین نیازهای داخلی و همچنین صادرات محصولات معدنی آثار آن مشهود است. وی با تشریح شرایط صنعتی کشور گفت: اگر امروز تولید کشور حال خوبی دارد و کالای ایرانی در بازار به فراوانی در دسترس است، با تکیه بر همت بلند کارآفرینان، تولیدکنندگان، صنعتگران و معدن‌کاران کشور میسر شده است.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۲۶ طرح تولیدی، صنعتی و معدنی وزارت صمت در ۱۰ استان کشور (به‌صورت ویدئو کنفرانس)، امروز یکشنبه سوم تیرماه سال ۱۴۰۳ و با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور و «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، در ستاد وزارت صنعت معدن و تجارت آغاز شد.

بر پایه این گزارش، با بهره‌برداری از این ۲۶ طرح تولیدی، صنعتی و معدنی وزارت صمت با میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان، برای ۵ هزار نفر در ۱۰ استان کشور، اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود. این پروژه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کرمان، مرکزی و یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین مطالعه کنید:

۴۷ برابر میانگین سه دهه گذشته کالاهای تملیکی در دولت سیزدهم به فروش رفت

به گزارش کسب و کار نیوز ، سعید غلامی باغی با ارائه گزارشی از عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.