صفحه اصلی / اصناف / اصناف سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی دارند
اصناف سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی دارند

اصناف سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی دارند

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف (۱۴۰۳) اظهار کرد: اصناف سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بهمن عبداللهی افزود: جامعه اصناف جزء تاثیرگذارترین اقشار جامعه اقتصادی کشور هستند و نقش مهمی در اقتصاد ملی دارند. رئیس اتاق تعاون ایران در خصوص جایگاه تعاون نیز بیان کرد: بخش تعاون به عنوان رکن دوم اقتصاد، در سالهای گذشته، مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مقرر بود تا بخش تعاون در پایان برنامه پنجم توسعه به سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد برسد که متاسفانه محقق نشد.
رئیس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی عدم این تحقق عدم اجرای سند توسعه بخش تعاون بود که در دولت محترم سیزدهم به همت شهید خدمت این سند مورد بازنگری قرار گرفت و ابلاغ شد و انتظار می رود که در دولت چهاردهم این سند اجرایی شود تا در سایه اجرای این سند بخش تعاون بتواند به سهم ۲۵ درصدی برسد.
وی در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی بیان کرد: مسائل اقتصادی زیادی نظیر تحریم، مشکلات تامین مالی بنگاه‌ها، بی ثباتی بخش نامه ها و دستور العمل ها، بی ثباتی نرخ ارز و چندنرخی بودن ارز در کشور از جمله مسائل مهم و روز اقتصاد ما محسوب می شود.
عبداللهی تصریح کرد: وضع بازار سرمایه نیز شرایط خوبی ندارد؛ از سوی دیگر ناترازی نظام بانکی که از اهمیت بالایی برخوردار است موجب مشکلات تامین مالی برای بنگاه های اقتصادی می شود.
بنابر این گزارش، این آیین با حضور محمدباقر قالیباف، جمعی از مدیران و مسئولان دولتی، نظامی و مجلس، اعضای هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران و کارآفرینان صنفی برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

پرتاب ماهواره در هفته‌های آینده/ جهش صنعت فضایی ایران در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز، «حسن سالاریه»، در نخستین همایش بین‌المللی باتری لیتیومی ضمن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.