صفحه اصلی / اصناف / اصناف باید در تصمیمات اقتصادی کشور صدرنشین باشند
اصناف باید در تصمیمات اقتصادی کشور صدرنشین باشند

اصناف باید در تصمیمات اقتصادی کشور صدرنشین باشند

کسب و کار نیوز - رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف با اشاره به ضرورت افزایش تأثیرگذاری و نقش اصناف در تصمیمات اقتصادی کشور گفت: ما زمانی می‌توانیم به رشد و توسعه اقتصادی و بزرگ شدن اقتصاد فکر کنیم که بخش تولید در کشور را تقویت کرده و از این طریق درآمدهای کشور را افزایش داده و از درآمدهای حاصله، مالیات اخذ کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمدباقر قالیباف افزود: امروزه اصناف باید در تصمیماتی که برای اقتصاد کشورگرفته می‌شود صدرنشین باشند. در واقع امروز این، فعالان اقتصادی بخش خصوصی هستند که باید راهکار حل مشکلات و چالش‌های اقتصاد کشور را به دولت ارائه دهند.

به گفته وی مادامی که نقش دولت در اقتصاد خرد و تصمیم‌گیری‌های این حوزه پررنگ است، وضعیت اقتصادی کشور بر همین منوال ادامه خواهد داشت؛ این در حالی است که دولت باید امور اصناف را به اصناف واگذار کند و از نقش تصدی‌گری خود در بازار بکاهد.

قالیباف ادامه داد: امروزه از ظرفیت‌ها و منابع اقتصادی موجود در کشور به درستی استفاده نمی‌شود و در حالی که اقتصاد کشور به تک‌تک اصناف نیاز دارد، اما تاکنون از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه و رشد اقتصادی استفاده نشده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: همانگونه که اصناف در تمامی برهه‌های تاریخی از جمله دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند، بتوانند جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور را بار دیگر به دست بیاورند.

همچنین مطالعه کنید:

۱.۸ میلیون سهامدار از طریق سجام سود دریافت کردند

به گزارش کسب و کار نیوز، جزییات واریز سود سهامداران در هفته اول تیرماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.