صفحه اصلی / اسلایدر / فروش بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها
فروش بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها

فروش بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها

کسب و کار نیوز- وزارت اقتصاد اعلام کرد: از ابتدای مهر ۱۴٠٠ تا پایان۱۴٠۲ بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان دارایی مازاد واگذار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وزارت اقتصاد اعلام کرد: یکی از معضلاتی که موجب کاهش توان بانک‌ها در اعطای تسهیلات شده و بخش مهمی از منابع آنها را به خود اختصاص داده است، درگیر بودن دارایی‌های بانک‌ها در بخش‌ها و بازار‌های دیگر به غیر واسطه‌گری مالی است، به‌گونه‌ای که همواره کاهش اموال مازاد بانک‌ها به عنوان یک ضرورت مطرح شده است.

فروش اموال مازاد بانک‌ها از جمله اقدامات لازم برای اصلاح و چابک‌سازی ترازنامه بانک‌ها به شمار می‌آید و استفاده از راهکار‌های مناسب به ویژه با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه می‌تواند علاوه بر عمل به تکالیف قانونی بانک‌ها، به افزایش قدرت سودآوری و ایفای نقش مؤثرتر به عنوان مهم‌ترین واسطه‌های مالی کشور کمک کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای الزام قانونی مربوطه در قانون رفع موانع تولید، تسریع در فروش اموال مازاد بانک‌های تحت مدیریت دولت را در دستور کار قرار داد. به این ترتیب فروش ۹۵ هزارو ۲۲۴ میلیارد تومان دارایی مازاد توسط بانک‌های تحت مدیریت از پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۲ یعنی در دو سال و شش ماه انجام شد که شامل ۵۶ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان سهام غیربانکی و ۳۸ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان اموال مازاد بوده است.

فروش ۵۱ هزار و ۱۲ میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد در سال ۱۴۰۱ انجام شده و فروش ۳۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های مازارد در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است. در مجموع در حالی که واگذاری اموال مازاد بانک‌ها در دولت قبل از سال ۱۳۹۴ الی شهریور ماه ۱۴۰۰ تنها ۵۴ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان بوده در دو و سال شش ماه در دولت سیزدهم ۹۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان محقق شده است. در همین حال فروش قریب به ۳۰ همت سهام توسط شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها طی دولت سیزدهم انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

ریال دیجیتال همان اسکناس است/ اجرای طرح ریال آفشور با روسیه؛ به‌زودی

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمدرضا فرزین»، امروز (یکشنبه ۳ تیرماه) در آیین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.