صفحه اصلی / اسلایدر / بهادری جهرمی: یارانه نقدی در دولت شهید رییسی ۹ برابر شد
بهادری جهرمی: یارانه نقدی در دولت شهید رییسی ۹ برابر شد

بهادری جهرمی: یارانه نقدی در دولت شهید رییسی ۹ برابر شد

کسب و کار نیوز - سخنگوی دولت گفت: یارانه نقدی در دولت آقای رئیسی ۹ برابر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری که با حضور مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی و بهرام عین اللهی وضعیت بهداشت درمان آموزش پزشکی، برگزار شد، گفت: از امروز طی سلسله نشست‌های خبری به غیر از روزهای تعطیل، حوزه‌های عملکرد کمتر از سه سال دولت را در خدمت همکاران عزیزان مردم به صورت گزارشی از دولت خدمت شهید آیت الله رئیسی، ارائه می‌کنیم. وی افزود: در طول سه سال این دولت شورای عالی سلامت که در ۱۰ سال قبل از آن یک جلسه هم تشکیل جلسه نداده بود، سه جلسه به صورت سالانه با حضور شخص رئیس جمهور داشت. همچنین رایگان شدن خدمات سلامت و بهداشت کودکان به ویژه برای مناطق دور افتاده انجام شد.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه اشتغال نیز باید بگویم جلسات قابل توجهی با حضور شخص رئیس جمهور شهید برگزار می‌شد که نشان از اهمیت ایشان برای حوزه سلامت و نیز اشتغال و رفاه مردم بود. به گونه‌ای که یارانه نقدی در دولت آقای رئیسی ۹ برابر شد.

 

مرتضوی: بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شد

در ادامه این نشست مشترک، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به بیان گزارشی از عملکرد دولت پرداخت و گفت: امیدوارم رسانه‌ها و قلم خبرنگاران توان ابلاغ خدمات دولت سیزدهم مخصوصاً شهید آیت الله رئیسی را داشته باشد. وی افزود: برای اولین بار توانستیم کل بدهی‌های تأمین اجتماعی را به مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌ها پرداخت کنیم که بسیار زیاد و حدود ۲۰۰ همت بود. همچنین پرداخت‌های موضوع همسان سازی‌ها بازنشستگان کشوری انجام شد و نیز برای بازنشستگان تأمین اجتماعی هم سازوکارهای لازم را در حال رصد و بررسی هستیم که ان‌شاءالله پرداخت خواهد شد.

مرتضوی تاکید کرد: در این سه سال، بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد که با توجه به افزایش جمعیت کار کشور شاهد کاهش ۱/۲ درصدی نرخ بیکاری بودیم که در طول چند دهه اخیر برای اولین بار است که نرخ بیکاری به کانال ۸ و پایین‌تر کانال ۸ خواهد رسید. در خصوص اشتغال دانشگاهی اذعان کرد: کاهش ۲٫۴ درصدی نرخ بیکاری از جمعیت فارغ التحصیلان آموزش عالی از دولت سیزدهم تاکنون و ابلاغ و توزیع ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی و خدمات، اعم از تبصره ۱۶ و ۱۸ و سایر منابعی که وجود داشت برای اشتغال روستایی و مشاغل خانگی انجام شد.

مرتضوی عنوان کرد: ارائه سبد غذایی رایگان به ۱۳۵ هزار و ۱۳۱ کودک دچار سو تغذیه، ارائه بسته به مادران شیرخوار از جمله دیگر وزارت کار بوده است. وی ادامه داد: از وقتی که در دولت سیزدهم مستقر شدیم آیت الله رئیسی دستور ارائه کالابرگ را دادند که در دهه فجر برای حدود ۶۰ میلیون نفر که حدود ۲۰ میلیون خانوار می‌شوند این طرح بدون صف اجرا شد. همچنین در دولت سیزدهم بیمه زنان و دختران خانه دار انجام شد. در همین راستا توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی در مراکز کمتر برخوردار و پوشش بیمه‌ای ۱۹۶ قلم داروی جدید، ارائه خدمات به بیماران کلیوی و هموفیلی، افزایش خدمات بیمه ناباروری، افرایش ۶۳ درصدی حقوق بازنشستگان از توفیقات این دولت در مدت خدمتش بود.

مرتضوی گفت: از جمله اقدامات دیگر اصلاح صندوق‌های بازنشستگی و خروج ۲۶ شرکت تابعه از شرکت‌های زیان ده بود. در بخش حمایت از مددجویان ۴۷ هزار و ۲۰۸ مسکن به مددجویان داده شد. تقریباً از ابتدای این دولت مستمری بگیران حدود ۱۸۰ درصد افرایش پیدا کردند.

 

نرخ بیکاری دولت دو درصد کاهش یافته است

در ادامه این نشسته خبری بهادری جهرمی در سخنان مجددی گفت: نرخ بیکاری دولت دو درصد کاهش یافته است که بر اساس وعده‌ای بود که رئیس جمهور شهید داده بودند. از طرفی در ابتدای دولت شرایط تورم به شدت وخیمی داشتیم که گریبانگیر دولت شده بود که معمولاً در این شرایط تورمی ضریب جینی باید افزایش یابد اما برخلاف روال همیشگی در شرایط تورمی، ضریب جینی در دولت آقای رئیسی کاهش یافت و از حدود ۰٫۴ درصد به ۰٫۳۸ کاهش یافت که موجب کاهش فاصله طبقاتی در کشور شد.

وی ادامه داد: در خصوص مدیریت شرکت‌هایی که دولت امانت‌دار مستقیم و غیر مستقیم اداره آن‌ها است، حرکت به سمت ساماندهی و واگذاری مدیریت برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نظامات برای افزایش بهره‌وری و نظارت بر آن‌ها، موجب افزایش ضریب بهره‌وری در کلان عملکرد شرکت‌ها شد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: همچنین اصلاح نظاماتی از جمله ریخت و پاش‌های متعددی که وجود داشت، اصل مصوبه‌ای بود که به منظور ساماندهی پرداخت‌ها در شرکت‌های دولتی و حتی شبه‌دولتی، تحت نظارت صندوق‌های با واسطه مدیریت دولت تصویب و ابلاغ شد که ان‌شاءالله شاهد افزایش هرچه بیشتر عدالت در پرداخت حقوق‌ها و جلوگیری از فیش‌ها و حقوق‌های نجوم می‌شود.

 

 

در ادامه این نشست، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حادثه بیمارستان خصوصی قائم رشت گفت: این بیمارستان در سال ۹۴ ساخته شد. ۱۵۲ بیمار هنگام حادثه در بیمارستان حضور داشتند که طبق گفته آتش نشانی UPS عامل این این آتش سوزی است و چون متأسفانه در مجاورت ICU بوده است و به دلیل این که بیماران بدحالی در این بخش هستند تا الان ۹ نفر جان خودشان را از دست داده‌اند. وی‌افزود: امروز تب دانگی شایع است و این بیماری در امارات بروز پیدا کرده است، تا امروز ۸۰ بیمار را شناسایی کرده‌ایم که سفر به امارات داشته‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

ساده سازی فرآیند تجارت

سرمقاله باید دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای صادرات و واردات، همکاری خود با گمرک را افزایش دهند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.