صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / دومین نمایشگاه ملی «آبادیران» گشایش یافت/طراحی ۴۷ خدمت برای دانش‌بنیان‌ها
دومین نمایشگاه ملی «آبادیران» گشایش یافت/طراحی ۴۷ خدمت برای دانش‌بنیان‌ها

دومین نمایشگاه ملی «آبادیران» گشایش یافت/طراحی ۴۷ خدمت برای دانش‌بنیان‌ها

کسب و کار نیوز- دومین نمایشگاه ملی آبادیران صبح سه‌شنبه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در مصلی امام خمینی (ره) گشایش یافت. نمایشگاه ملی آبادیران با شعار نوآوری برای آبادانی در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال رفع چالش های مناطق محروم و روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری طراحی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی،  قائم مقام کمیته امداد، رضا اسدی فرد معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و سید احمد عبودتیان هرندی دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در این مراسم حضور دارند. در رویداد ملی آبادیران که از ۲۲ الی ۲۵ خردادماه جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) برپا شده است، بیش از ۴۰ نهاد و سازمان دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوی و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت نیرو، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان جهاد دانشگاهی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و تعدادی از پارک های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی کشور به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق کمتر برخوردار با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

دومین نمایشگاه ملی آبادیران در پنج بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دام‌پروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برپا شده است. در این رویداد چهار روزه که محلی برای اتصال گروه های جهادی و دانش بنیان ها برای شناسایی و رفع مسائل و چالش های مناطق محروم کشوراست، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ضمن نمایش آخرین دستاوردهای خود به بیان روایت خود از اقدامات و دستاوردهایی که توانسته‌ است مشارکت‌های مختلف مردمی اعم از مالی، اجرایی، فکری و علمی را بدنبال داشته خواهند پرداخت. دومین نمایشگاه ملی آبادیران از ۲۲ تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۷ در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران به شکل رایگان میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

دستیار مردمی‌سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از طراحی بسته حمایتی متشکل از ۴۷ خدمت برای دانش‌بنیان‌های حاضر در این رویداد با کمک نهادها و سازمان‌ها خبر داد.

حمیدرضا شکری در آیین گشایش دومین نمایشگاه آبادیران در محل مصلی امام خمینی (ره) افزود: نگاه ما به برنامه آبادیران نگاه گفتمانی اتقلاب اسلامی است. نمایشگاه آبادیران صرفا به توسعه بازار شرکت های دانش بنیان خلاصه نمی شود؛ بلکه گفتمان پیشرفت و آبادانی و امیدآفرینی در کشور است و علاوه بر توسعه بازار دانش بنیان ها، رفع نیازمندی نهادهای فعال در محرومیت زدایی میوه این گفتمان خواهد بود.

وی با اشاره به رویکردهای دنبال شده از سال گذشته در برنامه ملی آبادیران، همگرایی و هم افزایی نهادهای فعال در حوزه آبادانی و پیشرفت کشور را از آن جمله دانست و افزود: هم اکنون ۴۵ نهاد آبادانی و پیشرفت، نهادهای حاکمیتی تا دولتی در نمایشگاه آبادیران حضور فعال دارند.

شکری یکی از اهداف دیگر برنامه ملی آبادیران را احصای نیازمندی های فناورانه سازمان ها و نهادها دانست و افزود داد: دومین نمایشگاه آبادیران در حقیقت تقاضامحور برگزار می شود. هر نهادی در نمایشگاه آبادیران حضور دارد نیازهای خود را اعلام خواهد کرد و شرکت‌های دانش بنیان و فناور به راحتی در این نمایشگاه می توانند با این نیازها آشنا شوند. وی از طراحی و تهیه یک بسته حمایتی متشکل از ۴۷ خدمت برای دانش بنیان ها با کمک نهادها و سازمان ها در نمایشگاه آبادیران خبر داد.

شکری با اشاره به اضافه شدن گروه های جهادی به رویداد ملی آبادیران تصریح کرد: اکنون ۲۰ گروه مردمی جهادی در طرف تقاضای این نمایشگاه حضور یافته اند و نیازهای خود را در این رویداد اعلام خواهند کرد. نمایشگاه ملی «آبادیران» با شعار نوآوری برای آبادانی در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری طراحی شده است.

در رویداد ملی آبادیران، بیش از ۴۰ نهاد و سازمان دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوی و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت نیرو، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان جهاد دانشگاهی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و تعدادی از پارک های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی کشور به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق کمتر برخوردار با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

دومین نمایشگاه ملی آبادیران در پنج بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دام‌پروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برپا شده است. در این رویداد چهار روزه که محلی برای اتصال گروه های جهادی و دانش بنیان ها برای شناسایی و رفع مسائل و چالش های مناطق محروم کشوراست، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ضمن نمایش آخرین دستاوردهای خود به بیان روایت خود از اقدامات و دستاوردهایی می پردازند که توانسته‌ است مشارکت‌های مختلف مردمی اعم از مالی، اجرایی، فکری و علمی را داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

ساده سازی فرآیند تجارت

سرمقاله باید دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای صادرات و واردات، همکاری خود با گمرک را افزایش دهند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.