صفحه اصلی / اسلایدر / ۲.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد
۲.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد

۲.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد

کسب و کار نیوز- شرکت بازرگانی دولتی ایران از عبور ارزش خرید گندم کشاورزان از مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و اعلام کرد: تا ساعت ۹ صبح امروز، مجموعاً دو میلیون و ۲۹۱ هزار تُن گندم از کشاورزان ۱۱ استان کشور خریداری شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ) با اعلام اینکه نسبت به سال گذشته، میزان خرید گندم در استان کرمانشاه حدود ۸ برابر و در استان لرستان حدود ۳ برابر افزایش یافته است، افزود: در استان‌های کرمان و ایلام نیز با رشد خرید گندم روبه‌رو هستیم.
وی با اعلام اینکه به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۴۴۵ هزار تُن، ایلام با خرید ۲۱۶ هزار تُن، فارس با خرید ۲۰۸ هزار تُن و کرمان با خرید ۱۹۴ هزار تُن، در رتبه های اول تا چهارم خرید گندم کشور قرار دارند، گفت: تاکنون، ۶۳ درصد گندم کشور از استان خوزستان، ۲۷ درصد از ۳ استان ایلام، فارس و کرمان و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز از ۷ استان دیگر خریداری شده است.
شهرام جباری‌‌زادگان با اعلام اینکه تا کنون ۳۶ درصد مطالبات کشاورزان استان ایلام و ۲۳ درصد مطالبات کشاورزان استان بوشهر واریز شده است، خاطرنشان کرد: پرداخت پول گندمکاران استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان آغاز شده و واریز مطالبات کشاورزان سایر استان‌ها نیز به زودی شروع می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۴۲ میلیارد دلاری تجارت غیر نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر – معاون وزیر اقتصاد – اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.