صفحه اصلی / اسلایدر / شاهد ثبات نسبی در بازار طلا هستیم
شاهد ثبات نسبی در بازار طلا هستیم

شاهد ثبات نسبی در بازار طلا هستیم

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در بازار به ثبات نسبی رسیده و با توجه به اصلاحاتی که در سامانه جامع تجارت صورت گرفته است مردم می‌توانند با آرامش نسبت به خرید طلا اقدام کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و سکه تهران ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور، امیرعبداللهیان، هیئت همراه و پرسنل پرواز، گفت: اعضای صنف طلا و جواهر و سکه در مورد برخی از قوانین مالیاتی اعتراض داشتند، البته این اعتراض تنها به دلیل افزایش مالیات ها نبوده و مهم‌ترین خواسته ما اصلاحات در ضرایب مالیاتی است. وی افزود: اما موضوع اصلی اعتراض صنف متبوع ما، اجرایی شدن سامانه جامع تجارت بدون اصلاحات مورد نظر طلاسازان و طلافروشان بود و جلسات متعددی نیز طی دو هفته گذشته با مسئولین ذیربط داشته‌ایم که خروجی آن اصلاحاتی نسبت به ثبت سرمایه و ثبت آنی بوده است.

پیگیر مطالبات خود از طریق اتاق اصناف هستیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران، گفت: گرچه هنوز نیاز به اصلاحات بیشتری است اما کسبه بازار از روز شهادت رئیس جمهور با احساس همدردی نسبت به این اتفاق تلخ و اعلام اتحادیه نسبت به بازگشایی واحدهای صنفی‌شان اقدام کردند؛ بدین ترتیب بازار طلا به صورت رسمی بازگشایی شده و واحدهای صنفی مشغول انجام فعالیت اقتصادی خود هستند.

بذرافشان ادامه داد: جلسات ما با کارگروه تخصصی از طریق اتاق اصناف تهران به جهت ادامه پیگیری‌ها و مطالبات صنفی و اصلاحاتی که این سامانه نیاز دارد به طور مرتب برگزار می‌شود. وی تاکید کرد: اجرائی شدن این سامانه بدون اصلاحات برای صنعت طلا و جواهر می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد.

اصلاحیه سامانه جامع تجارت به تصویب رسید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و سکه تهران با اشاره به اینکه مشکلاتی که اجرایی شدن این سامانه برای حوزه صنعت ما به وجود آورده از طریق کارگروه تخصصی طلا جواهر و نقره و سکه اتاق اصناف تهران رفع خواهد شد، گفت:متاسفانه این سامانه باعث شده که یک شرایط بحرانی و رکود در حوزه صنعت ما به وجود آمده و به جرات می‌توان گفت ۱۰ درصد هم از ابتدای سال تولید نداشته‌ایم. بذرافشان در ادامه گفت: با توجه به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و گذشت دو ماه از ابتدای سال، امیدواریم که با رویکرد مسئولین نسبت به این سامانه به سمت و سوی شرایط مطلوب برای حوزه صنعت طلا و جواهر، سکه و نقره برویم. او اضافه کرد: اصلاحیه سامانه جامع تجارت که به تصویب رسید در مورد سرمایه و ثبت آنی بود البته کماکان نیاز به اصلاحات بیشتری نیز هست و پیشنهاد ما تعلیق شش ماهه برای این قانون و کاربردی شدن آن است.

ثبات نسبی نرخ طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و سکه تهران با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده هر زمان که نسبت به خرید طلا اقدام شود، این سرمایه‌گذاری بسیار امن و تضمینی بوده است گفت: قیمت‌ها نسبت به یک ماه گذشته که در اوج قرار داشتند و نسبت به عرف بازار جهانی افزایشی شده است و طبق تحلیلی که تحلیلگران بازارهای جهانی از این حوزه ارائه داده اند تا پایان سال میلادی شاهد افزایش نرخ طلا خواهیم بود، اما درحال حاضر کاهش نسبی و یا ثبات خوبی را در بازار شاهدیم. بذرافشان ادامه داد: احتمال کاهش قیمت با توجه به شرایط انس جهانی، بازار و… کم است، اما با‌ افزایش قیمت جهانی در دراز مدت، بازارهای داخلی نیز طبیعتا به این مسئله واکنش نشان خواهند داد. وی در پایان گفت: قیمت‌ها دارای ثبات نسبی شده اند و مردم می‌توانند به راحتی نسبت به خرید مصنوعات طلا و سکه اقدام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۴۲ میلیارد دلاری تجارت غیر نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر – معاون وزیر اقتصاد – اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.