صفحه اصلی / اسلایدر / تمدید قرارداد‌های اجاره بازار مسکن افزایش یافته است
تمدید قرارداد‌های اجاره بازار مسکن افزایش یافته است

تمدید قرارداد‌های اجاره بازار مسکن افزایش یافته است

کسب و کار نیوز- نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و همزمان با ایجاد نوسان در بازار میزان تمدید‌های قرارداد افزایش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه  نوسانات اقتصادی زیادی بر روی بازار مسکن   اثرگذار بوده است گفت: طبق بررسی های صورت گرفته مسکن دور از دسترس مردم قرار گرفته و به نوعی می‌توان گفت خرید ملک از سبد خانواده‌ها خارج شده است و مردم بیشتر به سمت تمدید قراردادهای اجاره می‌روند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با نزدیک شدن به فصل اجاره میزان عرضه و همزمان میزان مراجعه  به مشاوران  املاک افزایش یافته است  گفت:  میزان مراجعه مستاجران به مشاوران املاک نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است  اما چندان قابل ملاحظه نبوده و همچنان شاهد کاهش معاملات مسکن هستیم.

وی با بیان اینکه  بازار مسکن از قدرت خرید متقاضیان خارج شده است گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن چسبندگی دارد، اگر یک سقف قیمتی را تجربه کند، بازگشت از آن سقف یک مقدار سخت است و این اتفاق دیر می‌افتد.

بیگی نژاد اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن  اثر چندانی در افزایش قدرت متقاضیان در بازار مسکن ندارد و باید دولت برنامه و تدابیر دیگری را در دستور کار خود قرار دهد تا بتوان بازار مسکن را به آرامش رساند و کمی مستاجران را به بازار مسکن امیدوار کرد. وی افزود: بانک ها همچنان در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن همکاری لازم را انجام نمی دهند و همین موضوع خود باعث شده مستاجران با نا امیدی بیشتری روبرو شوند‌.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۰۰ درصدی تأمین مالی از بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز ؛ احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.