صفحه اصلی / سرخط خبرها / موانع سرمایه گذاری برطرف شود
موانع سرمایه گذاری برطرف شود

علی قنبری، اقتصاددان

موانع سرمایه گذاری برطرف شود

سرمقاله

فضا و بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در کشور باید فراهم شود. با فراهم شدن این فضا می توان به رشد مراودات با دنیا امیدوار شد. فضای کنونی و شرایط کنونی ایران نیازمند همکاری و مراودات با دیگر کشورها است. باید فضای مراودات با بانکهای خارجی فراهم شود. دستگاه های مرتبط باید فضایی را فراهم کنند که امکان ارتباط مالی با موسسات و بانکهای خارجی فراهم شود. با رشد مراودات سرمایه ایران در بانکهای خارجی نیز رشد خواهد یافت.
تحقق رشد تولید به رونق ضادرات و در نهایت به افزایش درآمدهای ملی منجر می شود. با رشد صادرات می توان موجودی و سرمایه را در بانکهای خارجی افزایش داد. بنابراین توجه به تولید و رونق آن ضرورت دارد.
این در حالی است که لازمه افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد آرامش در کشور است. ایجاد ثبات و آرامش و کاهش ریسک و مخاطرات سرمایه‌گذاری در کشور از دیگر عواملی هستند که به رشد تولید کمک می‌کنند. ایجاد فضای آرام سیاسی و گسترش همکاری با کشورهای همسایه و سایر کشورها می‌تواند فضای خوب و امیدوارکننده‌ای را در اقتصاد به ارمغان آورد.
اینکه دولت به سمت توسعه روابط با کشورهای همسایه حرکت کرده به عنوان نقطه امیدوارکننده محسوب می‌شود و هم اعتماد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جلب می‌کند و هم اینکه آرامش را در فضای سیاسی و اقتصادی که به هم وابستگی دارند برقرار خواهد ساخت.
به نظر می‌رسد دولت این مهم را پذیرفته است که باید تحولی در مسیر خود ایجاد کند. چرا که محدودیت‌هایی که در تجارت بین‌المللی برای اقتصاد ایران به وجود آمده مشکل‌زاست. از این رو دولت وارد روند جدیدی شده تا روش دیگر و شاید بهتری را برای عبور از این شرایط ایجاد کند. دولت باید خود را از حاشیه‌های ایجاد شده برای خود برهاند. از این رو از مدت‌ها قبل پیوستن به بریکس و شانگهای و رابطه با کشورهای عربی منطقه را در دستور کار قرار داده است.

همچنین مطالعه کنید:

تعرفه واردات خودروهای کارکرده از خودروهای نو باید کمتر باشد

به گزارش کسب و کار نیوز، روح الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.