صفحه اصلی / اصناف / ظرفیت‌های تجارت صنفی استان نیازمند حمایت و تقویت/ ضرورت تقویت پل ارتباطی استان با کشورهای هم‌مرز
ظرفیت‌های تجارت صنفی استان نیازمند حمایت و تقویت/ ضرورت تقویت پل ارتباطی استان با کشورهای هم‌مرز

ظرفیت‌های تجارت صنفی استان نیازمند حمایت و تقویت/ ضرورت تقویت پل ارتباطی استان با کشورهای هم‌مرز

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق اصناف مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های استان‌های مرزی در حوزه تجارت و صادرات گفت: سیستان‌ و بلوچستان به واسطه همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و همچنین برخورداری از مرز آبی با کشور عمان و امارات متحده و از طرفی نزدیکی با هند و یمن، با جمعیتی در حدود ۵۵۰ میلیون نفر روبرو است که چنین ظرفیت بی‌نظیری، ضرورت توجه هر چه بیشتر به اقتصاد شهرهای مرزی را دوچندان می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدعلی میرحسینی افزود: نکته حائز اهمیت در خصوص مراودات تجاری با کشورهای هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان، تشابهات فرهنگی میان ایران و کشورهای مذکور است. این تشابهات فرهنگی بی‌شک روند دادوستد را تسهیل می‌کند و اعتماد به نفس تجار و کسبه برای توسعه روابط تجاری افزایش می‌دهد. به گفته وی کشورهای همسایه جنوب و جنوب شرقی ایران، غالبا کشورهای مصرف‌کننده هستند که عموما تشریفات گمرکی خاصی برای واردات کالا از ایران ندارند و تجار ایرانی می‌توانند به راحتی اقدام به صادرات کالا کرده و در کمترین زمان ممکن سرمایه خود را بازگردانند.

میرحسینی ادامه داد: در حال حاضر اصناف تولیدی استان توانمندی بسیار زیادی برای تأمین نیازهای کشورهای همجوار دارند که در صورت حمایت و تقویت آنها، سالانه می‌توانند ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف زاهدان تأکید کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای رتبه نخست موالید در کشور است؛ به عبارتی دیگر سیستان و بلوچستان یک استان جوان محسوب می‌شود که می‌تواند نقش موثری در توسعه و رشد اقتصاد استان و کشور داشته باشند. مشروط بر این که شرایط برای آموزش نیروی جوان به منظور ورود به بازار کار فراهم باشد.

به گفته وی در حال حاضر بسیاری از فعالان صنفی، نه تنها از استان سیستان و بلوچستان بلکه از سایر استان‌های کشور، برای فعالیت و کسب و کار به عمان سفر می‌کنند و موفقیت آنها گواه این است که ظرفیت‌های این کشور برای صادرات کالا از ایران بسیار زیاد است. مشروط بر اینکه با حمایت وزارت صمت و سایر ارگان‌های مرتبط، این پل ارتباطی روز به روز تقویت شود.

همچنین مطالعه کنید:

معاون توسعه صندوق نوآوری اعلام کرد/افزایش سهم دانش‌بنیان‌ها از اقتصاد

به گزارش کسب و کار نیوز ، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.