به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفریازرلو با اشاره به شرایط رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده بدلیل بسته شدن تعدادی از فرودگاههای کشور، اظهارداشت: طبق بررسیهای صورت گرفته و گزارشات واصله، از ابتدای بازگشایی فرودگاههای کشور و رفع محدودیت های وضع شده با کمال تاسف برخی از شرکتهای هواپیمایی، چارترکنندگان پرواز، دفاتر فروش بلیت و سایتهای فروش آنلاین به قصد انتفاع مالی بیشتر از شرایط غیرمترقبه بوجود آمده و بدون توجه به رعایت حقوق مسافران، رویه و مقررات تغییر یا ابطال غیر داوطلبانه بلیت، مغایر با اهداف بخشنامه صادرهی این سازمان در تاریخ ۲۶ فروردین ماه، با طرح ایرادات یا فرضیات مختلف از رسیدگی شایسته به امور مسافران خودداری کردهاند. همچنین با اخذ جرایم و دریافت مابه التفاوت کلاس پروازی و غیره از مسافران، ضمن اضرار مالی به مسافران، موجب نارضایتی عمومی شده اند.
وی افزود: بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار میدهد هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، عدم تخصیص جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پروازها به مسافران جدید به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاههای تهران) ارجاع خواهد شد.
اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
کسب و کار نیوز- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در خصوص لزوم رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به دنبال بسته شدن تعدادی از فرودگاه ها خبرداد.