به گزارش کسب و کار نیوز ، جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل بخش کلان، درآمدها و واگذاری داراییهای سرمایهای، اعتبار طرحهای تملک داراییهای سرمایهای و شرکتها و بانکهای دولتی روز گذشته منتشر شد.
برای سال ۱۴۰۳، منابع بودجه کل کشور، ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیشبینی شده که بودجه عمرانی (تملک داراییهای سرمایهای) از این منابع، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیشبینی شده است. در جدول اعتبار طرحهای تملک داراییهای سرمایهای دستگاههای اجرایی لایحه بودجه، اعتباراتی برای شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور پیشبینی شده که بخشی از آنها در زیر آمده است. اتصال اردبیل به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۲ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۸۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
اتصال چابهار به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳، بالغ بر ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است. احداث راهآهن تهران – همدان – سنندج از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳، بالغ بر ۲۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث راهآهن تهران – لاریجان – آمل از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳، بالغ بر یک میلیارد تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث راهآهن قزوین – رشت – انزلی در سال ۱۳۸۱ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث راهآهن رشت – آستارا از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۷۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث آزادراه تهران – شمال در سال ۱۳۷۶ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ برای مشارکت در این طرح، بالغ بر ۱۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیشبینی شده است.
احداث آزادراه اصفهان – شیراز از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ برای مشارکت در این طرح، بالغ بر ۳۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیشبینی شده است.
احداث آزادراه رشت – قزوین در سال ۱۳۸۱ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ برای مشارکت در این طرح، بالغ بر ۲۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیشبینی شده است.
احداث آزادراه شیراز – بوشهر در سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ برای مشارکت در این طرح، بالغ بر یک میلیارد تومان پیشبینی شده است.