پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / برنامه‌ریزی دولت برای تامین برق پایدار صنایع با مشارکت مردم در تابستان امسال
برنامه‌ریزی دولت برای تامین برق پایدار صنایع با مشارکت مردم در تابستان امسال

برنامه‌ریزی دولت برای تامین برق پایدار صنایع با مشارکت مردم در تابستان امسال

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به تدوین ۱۸۰ اقدام عملیاتی برای تامین برق در تابستان امسال، گفت: برنامه دولت برای تامین و تولید برق صنایع بر اساس شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی افزود: امید است همانند سال‌های قبل با تأمین انرژی برق پایدار شاهد رشد تولید با همکاری مشترکان و برنامه‌های تدارک‌ دیده‌ شده باشیم.

وی ادامه داد: در تابستان پیش رو همه برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین برق پایدار کشور و به‌ویژه برای بخش صنعت انجام شده است. مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: به این منظور برنامه مبتنی بر ۱۸۰ اقدام عملیاتی تعریف شده است تا از این طریق برق موردنیاز کشور با مشارکت همه مشترکان تأمین شود.

سهم مصرفی برق صنایع از بخش خانگی پیشی گرفت

رجبی مشهدی در باره روند مصرف برق صنایع انرژی بر گفت: روند مصرف برق توسط صنایع انرژی بر در طول سه سال گذشته همواره روبه‌رشد بوده و با تلاش‌های صورت‌گرفته و با وجود افزایش تعداد مشترکان صنعتی، سهم صنایع از مجموع مصرف برق کشور هیچگاه کمتر از ۳۶ درصد مصرف برق کشور نبوده و از سهم مشترکان خانگی پیشی گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین منوال نیز تأمین برق صنایع در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و برنامه‌های مدیریت مصرف نیز با هماهنگی خود صنایع و وزارت صمت برای جابه‌جایی بار از ساعات اوج با سایر ساعت‌ها انجام خواهد شد.

در سال ۱۴۰۰، ۳ هزار و ۵۸۴ مگاوات ساعت به فولادی‌ها، ۸۲۹ مگاوات ساعت به سیمانی‌ها، هزار و ۳۹۴ مگاوات ساعت به فلزات و در مجموع ۶ هزار و ۸۰۷ مگاوات ساعت به مشترکان صنایع انرژی بر، برق تحویل داده شد.

این در حالی است که در پایان دی سال ۱۴۰۲ به ترتیب با رشد ۱۲.۸ درصدی، ۹ درصدی، ۲۰.۵ درصدی و ۱۴.۶ درصدی میزان انرژی تحویل داده شده، فولاد، ۴ هزار و ۴۱ مگاوات ساعت؛ سیمان، ۹۰۳ مگاوات ساعت؛ فلزات، هزار و ۶۸۰ مگاوات ساعت و در مجموع مشترکان صنایع انرژی بر ۷ هزار و ۷۹۹ مگاوات برق مصرف کردند.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.