صفحه اصلی / اسلایدر / تجارت ۲۰۰ میلیون دلاری ایران و هند در نخستین ماه ۲۰۲۴
تجارت ۲۰۰ میلیون دلاری ایران و هند در نخستین ماه ۲۰۲۴

تجارت ۲۰۰ میلیون دلاری ایران و هند در نخستین ماه ۲۰۲۴

کسب و کار نیوز- وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد ۱۵ درصدی صادرات این کشور به ایران در ماه نخست ۲۰۲۴ خبر داد و کل تجارت دو کشور در این ماه را بیش از ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی با رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲۰۲ میلیون دلار رسیده است. ارزش تجارت دو کشور در ژانویه ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۹۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات هند به ایران در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۱۴۸ میلیون دلار رسیده است. هند در ژانویه سال قبل ۱۲۹ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. اما واردات هند از ایران در ژانویه امسال کاهش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۵۴ میلیون دلار بالغ شده است. هند در ژانویه سال قبل ۶۸ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، کنجاله دانه‌های روغنی، میوه و چای مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در ماه نخست امسال بوده است. هند در این ماه ۷۹ میلیون دلار برنج، ۳۸ میلیون دلار کنجاله دانه‌های روغنی، ۸ میلیون دلار میوه و ۳ میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در ماه نخست ۲۰۲۴ بوده‌اند. هند ۲۹ میلیون دلار میوه، ۱۰ میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و ۸ میلیون دلار فرآورده نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد/تامین مالی تولید با ابزارهای نوین

به گزارش کسب و کار نیوز ، وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تامین مالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.