صفحه اصلی / اسلایدر / رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور
رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

کسب و کار نیوز- وزیر راه و شهرسازی گفت: مشارکت مردم در حوزه ساخت مسکن، زمینه ساز کاهش مدت زمان ساخت از سه سال به یک و نیم سال می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع جهش تولید و رشد تولید یکی از اصلی ترین موضوعات در دستور کار دولت مجلس و بخش خصوصی در تمامی بخش‌ها بوده است، گفت: در صورتی که تولید متوقف شود و یا رشد آن منفی باشد بر تمامی بخش‌ها اثر منفی و غیر قابل جبران خواهد داشت.

وی افزود: بخش مسکن در سال گذشته  رشد مثبت ۴.۸ درصدی را داشت، اما در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ رشد منفی ۱۳ و منفی ۱۵ را شاهد بود. اما خوشبختانه در سال گذشته با افزایش رشد تولید میزان نرخ بیکاری در این بخش کاهش پیدا کرد؛ بخصوص که عمده‌ای از اشتغال‌های کشور به صنعت ساختمان متصل است.

بذرپاش با بیان اینکه مشارکت مردم یکی از راهبرد‌های مهم رشدو جهش تولید است، گفت: با مشارکت مردم و همت دولت بخشی از پروژه‌های مسکن مهر که حدود ۱۴ هزار واحد بوده را سال گذشته به بهره‌برداری رساندیم و طی امسال هم مابقی پروژه‌ها را تحویل خواهیم داد.

او گفت: متوسط ساخت مسکن توسط دولت سه سال است، اما ساخت مسکن با کمک مردم ظرف یک و نیم سال انجام می‌شود که این امر نشان می‌دهد اگر مردم خود پای کار بیایند علاوه بر ارزان‌تر شدن هزینه‌های ساخت کیفیت واحد‌های مسکونی هم افزایش می‌یابد.

او گفت: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که با مشارکت مردم و تزریق سرمایه به طور قطع این تعداد هم امسال عملیات ساخت آن‌ها شروع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه ناوگان هم گفت: اصلی‌ترین دستورالعمل ما توسعه و نوسازی ناوگان است و با توجه به ناترازی موجود در عرضه و تقاضا امیدواریم با مشارکت مردم در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی بتوانیم بخشی از این توسعه ناوگان را امسال اجرایی کنیم.

بذرپاش گفت: در بخش ریلی به مدیر عامل شرکت راه آهن اعلام کرده‌ام که کل بخش حمل‌ونقل ریلی باری اعم از توسعه خطوط، لوکوموتیو و واگن را با سرمایه خود انجام دهند؛ و در بخش حمل و نقل مسافری هم خود اقدام به واردات ناوگان کنند تا بخشی از این عقب ماندگی جبران شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال به طور قطع بخش عمده‌ای از واردات اتوبوس از طریق شرکت‌های حمل و نقلی اتوبوس انجام خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

خرید گوشت مرغ بدون هیچ محدودیتی ادامه دارد/ تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین شیرزاد افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.