صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها
الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها

الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها

کسب و کار نیوز- وقتی اینستاگرام برای نخستین بار به عنوان یک پلتفرم تولید محتوا مطرح شد، هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که بتوان از آن به عنوان منبعی بزرگ برای کسب درآمد و برندسازی استفاده کرد. این روزها، اغلب کسب‌وکارها به دنبال این هستند که جایگاه خود را در این شبکه اجتماعی پیدا کنند و از همین راه، مشتریان بیشتری به دست آورند.

به گزارش کسب و کار نیوز، آشنایی با الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و تاثیر آن بر بازدید پست‌ها، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند کیفیت حضور شما در این شبکه را افزایش دهد و باعث کسب درآمد بیشتر شود. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر راجع به این موضوع صحبت کنیم.

منظور از الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام، مجموعه‌ای از قوانین است که باعث می‌شود محتواهای پیج‌های مختلف، به طور اصولی به مخاطبان نمایش داده شوند. بر اساس این قوانین، پست‌ها طبق علاقمندی، میزان تعامل، زمان انتشار و رفتارهای کاربران ابتدا در بخش Feed نمایش داده می‌شوند. برای بهره‌وری بهتر و جلوگیری از بی‌نظمی محتوایی، ابتدا هر پست تنها به ۱۰ درصد مخاطبان نمایش داده خواهد شد و در صورت تعامل مناسب، سایر کاربران نیز پست را مشاهده خواهند کرد.

الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها، برای پیج‌هایی که به طور مستقیم از این شبکه اجتماعی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند بسیار مهم است؛ زیرا در نهایت با توجه به رفتار کاربران در بخش Feed، اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که پست را راهی بخش اکسپلور کند یا نه! برای یادگیری کامل این الگوریتم‌ها مقاله آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام را بخوانید.

بر اساس الگوریتم‌ها، نکات زیر در نمایش پست به کاربران تعیین کننده خواهد بود:

۱- ارتباط بین شما و مخاطبان

عموما وقتی در کامنت‌ها یا دایرکت، بیشتر با یک مخاطب در تعامل باشید، پست‌هایتان زودتر برای دیگری نمایش داده خواهد شد. به عنوان مثال، اگر دوستتان که هر روز با او حرف می‌زنید یک پست جدید در اینستاگرام منتشر کند، آن را بسیار زودتر از پست کسی که به او پیامی ارسال نکرده باشید خواهید دید.

۲- میزان علاقه مخاطب به محتوا

اینستاگرام برای نمایش پست‌ها در بخش Feed و اکسپلور، به این نکته دقت می‌کند که شما به چه نوع محتوایی علاقه دارید. با این حساب، در صورتی محتواهای شما در صدر محتواهای مخاطبان نمایش داده خواهد شد که آن‌ها به موضوع پست شما علاقمند باشند. میزان علاقمندی مخاطبان، از تعامل آن‌ها با محتواها مشخص می‌شود.

۳- دفعات حضور در برنامه

وقتی کسی دیر به دیر وارد اینستاگرام شود، الگوریتم‌ها تنها پست‌هایی را به او نمایش خواهند داد که برایش در درجه اول اهمیت باشند. با این حساب، اگر هفته‌ای یک بار اینستاگرامتان را باز می‌کنید، احتمالا فقط پست‌های دوستان و نزدیکانتان را مشاهده خواهید کرد.

۴- تعداد دنبال شوندگان

اگر فردی تنها ۱۰ نفر را در اینستاگرام دنبال کند، به راحتی می‌تواند همه پست‌ها را ببیند، بدون اینکه رقابتی بین آن‌ها وجود داشته باشد. اما اگر تعداد پیج‌های دنبال شده زیاد شود، الگوریتم‌ها هم سعی می‌کنند محتواها را بر اساس علاقه فرد بچینند؛ در این حالت شانس نمایش محتواهای کم‌طرفدار به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

۵- زمان انتشار پست

اگرچه مانند قدیم، زمان انتشار پست تنها معیار نمایش آن به مخاطبان نیست، اما این فاکتور هنوز هم اهمیت دارد. پست‌هایی که از نظر محتوایی و میزان علاقه مخاطب به آن‌ها در یک سطح باشند، بر اساس زمان انتشار نمایش داده خواهند شد.

چگونه از الگوریتم‌ها به نفع خودمان استفاده کنیم؟

تا اینجای کار با الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و تأثیر آن بر بازدید پست‌ها تا حدودی آشنا شدیم؛ حال بیایید ببینیم که این الگوریتم‌ها، چطور می‌توانند در جذب مخاطب و رشد کسب‌وکار به ما کمک کنند؟ برای اینکه با الگوریتم‌ها همسو شوید و از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید، حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- به سلیقه مخاطب احترام بگذارید

نخستین نکته‌ای که باعث می‌شود الگوریتم‌ها به ساز شما برقصند، این است که محتواهایی تولید کنید که برای مخاطب، جذاب و ارزشمند باشند. برای شناسایی سلیقه مخاطب، باید به طور منظم رفتار آن‌ها را زیر نظر داشته باشید. میزان توجه مخاطبان به هر پست شما و همچنین واکنشی که به محتواهای رقیب نشان داده‌اند، می‌تواند در تولید محتوای بهتر به شما کمک کند.

۲- هوشمندانه هشتگ بزنید

ترندها مهم هستند، اما نه آنقدر که قید محتوای اختصاصی خود را بزنید! اگر می‌خواهید از هشتگ‌ها برای افزایش بازدید استفاده کنید، حتما به ارتباط هشتگ با محتواهای خود توجه ویژه داشته باشید. رعایت اصول هشتگ‌نویسی در اینستاگرام، باعث می‌شود پست‌های شما به مخاطبان مرتبط نمایش داده شود و در نتیجه، رشد بیشتری را تجربه کنید.

۳- موقعیت مکانی خود را ثبت کنید

اگر محتوای شما مربوط به موقعیت مکانی خاصی می‌شود، حتما آن را در بخش Location قید کنید. البته مکانی که به آن اشاره کرده‌اید باید حتما در محتوای شما مشهود باشد، در غیر این صورت، اینستاگرام متوجه آن می‌شود و محتوای شما دیگر آنچنان که باید، دیده نخواهد شد.

۴- از انواع محتوای اینستاگرامی استفاده کنید

اینستاگرام قابلیت انتشار پست، استوری، ریلز و پخش لایو دارد. در صورتی که می‌خواهید از الگوریتم‌ها به بهترین نحو کمک بگیرید و رشد کنید، حتما از همه انواع محتوا کمک بگیرید. به طور منظم پست، استوری و ریلز منتشر کنید و گاهی هم لایو داشته باشید تا تعامل مخاطبان خود را بالاتر ببرید.

۵- حضور و تعامل خود را بالا ببرید

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، الگوریتم‌های اینستاگرام محتواها را به مخاطبانی نمایش خواهند داد که تعامل بیشتری با یکدیگر دارند. به همین دلیل اگر می‌خواهید در این شبکه اجتماعی رشد کنید، ساعات بیشتری در آن حضور داشته باشید، به دایرکت‌ها و کامنت‌ها پاسخ دهید و برای دیگران کامنت و دایرکت ارسال کنید. تعامل شما، نه تنها باعث بهبود عملکرد الگوریتم‌ها می‌شود، بلکه به طور مستقیم توجه و اعتماد مخاطبان را نیز جلب خواهد کرد.

۶- مخاطب را به تعامل تشویق کنید

اگر می‌خواهید افراد بیشتری پست‌های شما را ببینند، مخاطبان فعلی را تشویق کنید که پست‌ها را لایک کنند و برایتان کامنت بگذارند. این کار باعث می‌شود اینستاگرام محتوای شما را مفید و موثر تشخیص دهد و آن را وارد بخش Feed سایر کاربران یا حتی بخش اکسپلور کند.

جمع‌بندی

اینستاگرام پلتفرمی بر مبنای محتواست؛ در صورتی که می‌خواهید در این شبکه اجتماعی رشد کنید، باید همیشه به روز باشید و جدیدترین تکنیک‌ها برای نمایش محتوا به مخاطبان را بشناسید. آشنایی با الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و تاثیر آن بر بازدید پست‌ها، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای حفظ مخاطبان قدیمی، جذب مخاطبان جدید و افزایش فروش محصول و خدمات در اینستاگرام است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.