صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال
جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

کسب و کار نیوز- وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، منتظرید که همه آنها با هم به دست‌تان برسد و یک هزینه ارسال هم بپردازید. در مورد پلتفرمی مثل دیجی‌کالا این مساله مدتی است متفاوت شده و ممکن است سفارش چند کالایی شما، چند تاریخ و هزینه ارسال داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، منتظرید که همه آنها با هم به دست‌تان برسد و یک هزینه ارسال هم بپردازید. در مورد پلتفرمی مثل دیجی‌کالا این مساله مدتی است متفاوت شده و ممکن است سفارش چند کالایی شما، چند تاریخ و هزینه ارسال داشته باشد.

کاربران دیجی‌کالا هنوز به این روند عادت نکرده‌اند و برایشان سوال ایجاد می‌شود که وقتی همه کالاها را در یک سفارش ثبت کرده‌اند چرا باید چند هزینه ارسال پرداخت کنند و در زمان‌های مختلف آنها را بگیرند؟

پاسخ این سوال در نوع عملکرد و فعالیت دیجی‌کالاست. دیجی‌کالا از سال ۹۵ تبدیل به یک بازار آنلاین شده و فروشنده‌های مختلف در آن حضور دارند و کالاها را می‌فروشند.

با این شیوه کاری دیگر تمرکز بر انبار دیجی‌کالا نیست و خیلی وقت‌ها فروشنده‌ها ارسال‌کننده کالا هستند. به خصوص در مورد داروها و مکمل‌های دارویی که فقط توسط فروشنده ارسال می‌شوند. در این شرایط هزینه ارسال را فروشنده تعیین می‌کند.

 

حالا اگر چند سفارش با فروشنده‌های مختلف ثبت کرده باشید همه چیز بستگی به انتخاب شما درباره ارسال دارد. بعد از تایید و تکمیل سفارش، وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید زمان و شیوه ارسال را انتخاب کنید. پایین صفحه گزینه «تغییر به ارسال توسط فروشنده» را می‌بینید. اگر این گزینه را انتخاب کنید برای هر کالا زمان و هزینه جداگانه‌ای برای ارسال می‌بینید و در نتیجه باید چند هزینه ارسال پرداخت کنید و خریدتان هم در زمان‌های مختلف به دست‌تان می‌رسد. چون باید این را در نظر بگیرید که ممکن است کالاها از شهرهای دور و نزدیک به شما، ارسال شود. بگذارید برایتان یک مثال بزنیم؛ ممکن است شما ۴ کالا را در یک سفارش انتخاب کرده باشید که هر کدام متعلق به یک فروشنده باشند. در واقع شما ۴ کالا از ۴ فروشنده خریده‌اید. حالا این فروشنده‌ها در شهرهای مختلف حضور دارند. به همین دلیل با توجه به زمان رسیدن کالاها به شهر شما، چند تاریخ ارسال مشخص می‌شود.

اما اگر گزینه ارسال توسط دیجی‌کالا را انتخاب کنید یک هزینه ارسال می‌پردازید.

البته باید این را در نظر بگیرید که اگر خریدهایتان از چند گروه مختلف باشد حتی با وجود انتخاب گزینه ارسال توسط دیجی‌کالا، ممکن است در چند تاریخ به شما داده شود. چون مثلا کالاهای سوپرمارکتی از یک انبار و کالاهای سنگین از انبار دیگری برایتان فرستاده می‌شوند و ممکن است تاریخ‌ها متفاوت شوند. این مساله درباره کالاهای عادی و سنگین هم اتفاق می‌افتد. درصورتی که یک کالای سبک و یک کالای سنگین سفارش دهید حتی اگر ارسال‌کننده آنها دیجی‌کالا باشد، تاریخ و هزینه ارسال‌شان متفاوت است.

یک نکته کنکوری دیگر را هم بد نیست بدانید؛ در پایین صفحه کالا می‌توانید فروشنده‌های مختلف آن را ببینید. اگر چند کالایی که سفارش داده‌اید از یک گروه کالایی باشند می‌توانید آنها را از یک فروشنده بگیرید. به خصوص در مورد داروها و مکمل‌های دارویی که فقط باید توسط فروشنده ارسال شوند.

اگر چند کالا در چنین گروه‌هایی لازم دارید می‌توانید آنها را از یک فروشنده خرید کنید. به این ترتیب کالاها در یک تاریخ و با یک هزینه به دست شما می‌رسند.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.