به گزارش کسب و کار نیوز، دیجیکالا برای ارسال کالا به طور معمول ۴۹ هزار تومان دریافت میکند که البته برای کالاهای سنگینی مثل یخچال کمی این رقم بالاتر است.
شاید به عنوان یکی از کاربران و خریداران دیجیکالا از خودتان پرسیده باشید که چرا باید هزینه ارسال بدهید و چرا کالاها رایگان به دستتان نمیرسد؟ پاسخ این سوال را دیجیاکسپرس میداند که انجام وظایف حملونقل یا لجستیک در دیجیکالا برعهده آنهاست. واقعیت این است که پروسه پردازش تا رسیدن سفارش به آدرسی که شما مشخص کردهاید، هزینههای زیادی دارد.
یکی از تاثیرگذارترین عوامل، هزینه حملونقل است که این موارد روی آن اثر میگذارد:
- مسافتی که برای ارسال کالا طی میشود
- ساعاتی که راننده یا ماشین در اختیار پلتفرم است
- میزان مصرف سوخت
- استهلاک ماشین
- تعداد نفراتی که درگیر فرایند بودهاند (این تعداد در مسیرهای دورتر بیشتر میشود)
مشتریمداری دیجیکالا برای ارسال کالا
البته هزینه تمام مراحل جمعآوری و ارسال کالا در رقم نهایی که شما باید بپردازید اعمال نمیشود. به طور مثال وقتی خریدار در یک شهر و فروشنده در شهر دیگری است هزینه ارسال کالا به خصوص در مسیرهای طولانی و زمانی که کالا باید چندبار بین انبارهای مختلف جابهجا شود، بالا و بیشتر از زمانی است که خریدار و فروشنده در یک شهر هستند. اما در حال حاضر هزینه ارسال بین شهرهای مختلف در دیجیکالا متفاوت نیست.
در واقع اجزای مختلفی هستند که برای هر سفارش تغییرات زیادی روی قیمت ارسال اعمال میکند اما به صورت میانگین یک رقم ثابت برایش تعیین شده است.
این که چه میزان از این هزینه از کاربران گرفته شود به سیاستهای هر شرکت و پلتفرم بازمیگردد. ممکن است پلتفرمی بخواهد کاربرش تمام یا درصد بیشتری از آن را پرداخت کند اما نگاه دیجیکالا متفاوت است. دیجیکالا به این که کاربرها به چیزی تمایل دارند بیشتر از بقیه پلتفرمها توجه دارد. حتی در بعضی موارد بخشی از هزینه را خودش پرداخت میکند تا کاربر رفاه بیشتری داشته باشد یا سرویسهایی مثل دیجیپلاس را در نظر گرفته که با آن در ماه ۴ سفارش به صورت رایگان برای مشتری ارسال میشود.
به این ترتیب آنطور که دیجیکالاییها میگویند آن چه که شما به عنوان هزینه ارسال در سفارشهایتان میبینید منطبق با قیمت واقعیاش نیست و هزینه اصلی بالاتر از رقمی است که شما به عنوان کاربر میپردازید.