صفحه اصلی / اسلایدر / بافت‌های فرسوده در کشور به ۷۰ هزار هکتار رسید
بافت‌های فرسوده در کشور به ۷۰ هزار هکتار رسید

بافت‌های فرسوده در کشور به ۷۰ هزار هکتار رسید

کسب و کار نیوز- دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: در کل کشور ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده داریم که از این میزان ۱۴ هزار هکتار در تهران واقع شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن ورود دولت به نوسازی بافت‌های فرسوده است که امیدواریم به مرحله اجرایی شدن برسد.

به گفته وی، برای احیای باز آفرینی شهری باید بتوانیم املاک را تحت تملک قرار دهیم و ساخت و ساز پروژه های نهضت ملی مسکن را در این بخش ها اجرا کنیم که متاسفانه تا به امروز اجرایی نشده است. او می گوید: ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم که حدود ۱۴ هزار هکتار آن در تهران است. طبق این آمارها چندان بر روی نوسازی بافت‌های فرسوده به دلیل مشکلات در تملک املاک دولت اقدامی انجام نشده است.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمارهای ارائه شده در نوسازی بافت های فرسوده تا به امروز ۲۴۰ هزار پروانه ساختمانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده صادر شده که این آمارها با توجه به آن که ۶۱ هزار نقطه به عنوان بافت‌های فرسوده شناخته می شوند بسیار کم بوده و ما کمتر به سراغ انبوه‌سازی در بافت‌های فرسوده رفته ایم.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صمت امروز در آئین گشایش نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.