صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها
تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

کسب و کار نیوز- صنعت خودروی کشور ما از منظر پیمودن مسیری روشن و مشخص یا از منظر داشتن راهبردی روشن فراز و فرودهای فراوانی داشت. حرکتی نوسانی در بین اتکا به خود و تولید خودروی ملی و یا تبدیل به پایگاه تولید محلی خودروسازان خارجی و نگاه به خارج از کشور در حوزه مهندسی و محصول در حداقل دو دهه اخیر وجود داشت و این فراز و فرودها و نوسانات در نگاه به توانمندی‌های داخلی یا تمنا از دیگران سبب از دست رفتن فرصت‌های فراوانی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، نکته جالب این است که در عصر کنونی که به‌واسطه گذار از عصر تولید انبوه به عصر سفارشی‌سازی انبوه شکل گرفته است، در زنجیره ارزش خودرو دیگر ساخت و تولید نیست که ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند، بلکه داشتن حلقه طراحی و توسعه محصول است که ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند و رمز دستیابی به همه ارزشی است که در زنجیره ارزش خودرو نهفته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در حاشیه انعقاد توافق‌نامه تولید قوای کم‌ مصرف با توانمندی داخلی با کمک دانش‌بنیان‌ها در کرمان موتور از ضرورت تکمیل زنجیره ارزش این صنعت به کمک این شرکت‌ها گفت. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در بازدید از دستاوردهای شرکت کرمان موتور با اشاره به حرکت ارزشمند این مجموعه فناور و خودروساز در مسیر توسعه نوآوری عنوان کرد: کرمان موتور یک ویژگی برجسته دارد که برخورداری از نیروی انسانی پرانگیزه و ‌باورمند به اهمیت این حوزه است.

این سرمایه انسانی ارزشمند، نقش مهم و اصلی را در پیشرفت فناورانه و نوآورانه برای تولید محصولات جدید و دارای استانداردها، امکانات و الزامات زیست‌محیطی روزآمد ایفا می‌کند. این مجموعه فناور متعلق به بخش خصوصی است و همین امر علاوه بر نگاه نیروی انسانی به توسعه و عزم جدی برای این موضوع، مسوولیت معاونت علمی را برای حمایت های بیش تر از این حوزه سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: جریان جوانانی که این برند را با نمونه های مطرح جهانی مقایسه می کنند خوشحال کننده است و این موضوع یک پیام مهم برای صنعت دارد. این که در صورت حرکت در مدار نوآوری و خلاقیت، می‌تواند ضمن جلب نظر و رضایت مشتری ایرانی، راه خود را به بازارهای بین‌المللی باز کند.

با توجه به این‌که صنعت خودروسازی در دنیا نیز یک نماد در هویت ملی به شمار می‌رود، اغلب کشورها تلاش دارند از یک‌ برند ملی خودرو با محصولاتی که مقبول جامعه باشد، برخوردار باشند. این موضوع که یک برند داخلی مطرح شود جای تقدیر دارد و ارزشمند است. هدف‌گذاری‌های خوبی نیز صورت گرفته است که زمینه را برای افزایش توانمندی رقابت محصول داخلی فراهم می‌کند.

دهقانی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش‌های پربازده‌ و دارای پیچیدگی‌های فناورانه در زنجیره ارزش خودرو خاطرنشان کرد: صنعت خودرو به سمت کاهش حجم موتور با همان توان بالا و مصرف پایین حرکت می کند و تلاش یک برند داخلی در این راستا با تصویر خوبی که در جامعه ایجاد کرده است، زمینه را برای کار بزرگ‌و ماندگار در این زمینه فراهم کرده و افق های جدیدی را مقابل کشور قرار می دهد به طوری که رسیدن به قله بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه دور از دسترس نیست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور عنوان کرد: در این راستا حمایت های معاونت علمی ار اعتبار مالیاتی تا کف حمایت ها یعنی معافیت‌های مالیاتی، در خدمت این تحول در صنعت خودروسازی قرار می گیرند. تا در نهایت یک برند خصوصی و مردمی پیشرفته منطبق با استانداردهای جهانی داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.