چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / تسهیل گری برای فعالیت دانش بنیان ها
تسهیل گری برای فعالیت دانش بنیان ها

کیوان نقره کار، کارشناس فناوری

تسهیل گری برای فعالیت دانش بنیان ها

سرمقاله

قوانین و مقررات برای سرعت گرفتن تولید و تسهیل گری برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان از طریق دولت و دیگر سازمانهای مرتبط باید انجام شود. امکان پرداخت تسهیلات و وام ها باید در دستور کار باشد. همچنین روابط باز تر با دنیا و دیگر کشورهای جهان در جهت تسهیل تجارت و صادرات باید دیده شود. معرفی شرکتهای دانش بنیان به دیگر کشورها نیازمند بهبود در روابط بین الملل است. معافیت‌های مالیاتی از جمله دیگر موارد است. امیدواریم که در مرحله عمل نیز فرصت اجرایی شدن پیدا کند. بسیار مطلوب است حمایت‌های مالی وزارت ارتباطات و یا دیگر نهادهای ذیربط از کسب و کارهای مجازی با تعیین دستورالعمل‌های شفاف و بسته‌های ویژه حمایتی مجال اجرایی و عینی شدن یابد.
همچنین دولت باید ارتباطات کلان داشته باشد. مسائلی ازاین‌دست باید صورت گیرد تا شاهد تحولات چشمگیر و واقعی در این حوزه باشیم. شرایط بی‌ثبات در اقتصاد کشور و نوسانات ارزی، کار این شرکت‌ها را برای پیشبرد اهدافشان بسیار سخت و پیچیده کرده است. تعامل با صاحبان کسب و کار و یا نیازمندان به محصولات و خدمات آنها از جمله شاخص‌هایی به شمار می‌آید. که مسئولان باید شفاف سازی بیشتری نسبت به بندهای دیگر برای مخاطبان انجام دهند. تا اطمینان خاطر از فعالیت در بازار صنایع و تجارت برای این گروه ایجاد شود.
زیرساخت های فناورانه باید ایجاد شود. از این طریق این شرکتها به راحتی خواهند توانست دانش خود را به روز کنند و از روابط با دیگر کشورها انتقال فناوری تحقق پیدا کند. با بهبود روابط با دیگر کشورها دانش روز در اختیار
دانش بنیان ها قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است در هر حوزه ای که تولید وجود دارد نیاز به روابط باز با دیگر کشورها هستیم. این اتفاق مختص به دانش بنیان ها نمی شود. تولید و صادرات باید از طریق بهبود روابط با دنیا توسعه پیدا کند. البته محصول دانش بنیان چون قابلیت یک محصول نوآورانه، خاص و منحصر به فرد را داراست، می تواند یک موقعیت کم نظیر برای رونق تولید را به همراه داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

کمبودی در عرضه شکر نداریم

به گزار ش کسب و کار نیوز ، رضا کنگری با اشاره به علل نوسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.