صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وقتی فروشندگان دیجی‌کالا دیر می‌رسند
وقتی فروشندگان دیجی‌کالا دیر می‌رسند

وقتی فروشندگان دیجی‌کالا دیر می‌رسند

کسب و کار نیوز- اگر از زمانی که برای تحویل سفارش‌تان مشخص کرده بودید گذشته و هنوز کالا به دست‌تان نرسیده، شاید زمان خوبی نباشد که بخواهیم برایتان از دلایل تاخیر ارسال در دیجی‌کالا بگوییم. مساله‌ای که گاهی دیجی‌کالا برای آن مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اما بالاخره باید بدانیم چرا کالاها در زمانی که می‌خواستیم دریافت نمی‌کنیم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، دلایل مختلفی در پشت صحنه باعث می‌شوند کالاها را به موقع نگیریم که بعضی از آنها ممکن است از چشم‌مان دور بماند یا اطلاعی درباره‌اش نداشته باشیم. از مشکلات لجستیکی و حمل و نقل و اشکالاتی که در جریان پردازش سفارش‌ها به وجود می‌آید تا کمبود موجودی انبار و بالا رفتن فروش هنگام برگزاری کمپین‌ها و در مناسبت‌های خاص. اما در کنار این دلایل، باید از تاخیر فروشندگان هم بگوییم.

دیجی‌کالا ۷ سالی است که دیگر تنها ارسال‌کننده مستقیم بسیاری از کالاها نیست و فروشندگانی که عرضه‌کنندگان کالا هستند آنها را ارسال می‌کنند. این مورد در صفحه اطلاعات مربوط به هر کالا هم مشخص می‌شود که ارسال‌کننده دیجی‌کالاست یا فروشنده.

فروشنده پس از ثبت سفارش اعلام می‌کند که چند روزه می‌تواند کالا را به انبار دیجی‌کالا برساند تا در نهایت به دست کاربر برسد اما همانطور که گفتیم گاهی این زمان تغییر می‌کند.

دلایلی را که معمولا فروشنده‌ها برای تاخیر در کارشان اعلام می‌کنند با هم بخوانیم:

  • حدود ۳۵ درصد از سفارش‌ها از انبارهای دیجی‌کالا تامین می‌شود و بقیه سفارش‌ها باید توسط فروشنده تامین شود. در این شرایط گاهی فروشنده مشکل تامین کالا دارد و زمانی که سفارش را می‌پذیرد تازه تلاش می‌کند کالا را تامین کند
  • فروشنده فروش کمتری دارد و بعد از جمع‌آوری همه سفارش‌ها آنها را ارسال می‌کند
  • فروشنده نیروی کمی برای مدیریت سفارش‌ها و آماده‌سازی آنها دارد
  • فروشنده در شهری فعالیت می‌کند که با انبار دیجی‌کالا فاصله دارد و انبار سیار هم هر روز سفارش‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند

همه این عوامل باعث می‌شوند کالا دیرتر از موعد به انبار برسد و دیجی‌کالا نتواند سفارش را در زمان مشخص شده به دست خریدار برساند و سهم فروشندگان از تاخیر در ارسال به ۵/۳ درصد برسد.

این تاخیرها عواقب خودش را برای فروشنده دارد و برایش جریمه‌هایی مثل کاهش امتیاز عملکرد در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید جریمه فروشندگان به نوعی برای کاربران هزینه می‌شود. مثلا در قبال آن کد تخفیف برای کاربر در نظر گرفته می‌شود که برای ثبت سفارش مجدد، تجربه منفی او حدودی جبران شود.

امتیاز فروشنده زمانی که می‌خواهید کالا سفارش دهید مهم است. امتیاز بالا در کنار قیمتی که فروشنده‌ها برای کالا اعلام کرده‌اند اهمیت دارد و می‌تواند نشانه این باشد که فروشنده سر قول و قرارش برای رساندن کالا می‌ماند.

در صفحه هر کالا هم در بخش قیمت که نام فروشنده را می‌بینید و هم دقیقا پایین عکس و در بخش «فروشندگان این کالا» علاوه بر قیمت، امتیاز عملکرد فروشندگان مشخص شده و می‌توانید راحت‌تر انتخاب کنید.

همچنین مطالعه کنید:

سرمایه‌گذاری ۲۲۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین یداللهی یادآور شد: با ایجاد زیرساخت های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.