به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدصادق خیاطیان در نمایشگاه رسانههای ایران با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در گفتوگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت صادرات برای شرکتهای دانشبنیان، افزود: اگر به این مقوله در شرکتهای دانشبنیان توجهی صورت نگیرد، اهدافی که مد نظر ما است، رقم نخواهد خورد.
وی با بیان اینکه ظرفیت صادراتی این شرکتها به اندازهای زیاد شده است که میتوانند وارد بازارهای سایر کشورها شوند، اظهار کرد: برای صادرات شرکتها برنامههای متعددی داریم که یکی از آنها تولید و صادرات این شرکتها و همچنین تولید فراسرزمینی است.
خیاطیان در این باره توضیح داد: برخی از کشورها الزاماتی را برای ورود شرکتها به بازارها تعیین میکنند که از جمله این الزامات، ایجاد زیر ساختهایی در آن کشور است که به عنوان بخشی از اشتغال در کشور مقصد فراهم شود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: ما به منظور صادرات محصولات دانشبنیان به نام و برند ایرانی، از تولید فراسرزمینی این شرکتها حمایت میکنیم، به گونهای که ۱۰ تا ۱۵ درصد از تولید این شرکتها به صورت فراسرزمینی حمایت میشود.
خیاطیان، این حمایت را در راستای کسب بخشی از بازارهای خارجی برای شرکتهای دانشبنیان دانست و گفت: بعد از آنکه توانستیم این بازار را کسب کنیم، میتوانیم امیدوار باشیم که با برند ایرانی محصولات را صادر کنیم.
وی در خصوص اعتبارات صندوق با بیان اینکه در این حوزه اتفاقات خوبی رقم خورده است، یادآور شد: یکی از این اقدامات افزایش سرمایه صندوق است که با دستور رئیسجمهور سرمایه صندوق از ۳ هزار میلیارد تومان به ۱۰ همت افزایش یافت و تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان این اعتبار تامین شده است.