صفحه اصلی / سرخط خبرها / وزیر ارشاد: با تاکید امام راحل پنج انتخابات در سال ۵۸ برگزار شد
وزیر ارشاد: با تاکید امام راحل پنج انتخابات در سال ۵۸ برگزار شد

وزیر ارشاد: با تاکید امام راحل پنج انتخابات در سال ۵۸ برگزار شد

کسب و کار نیوز- محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به نگاه امام راحل به موضوع انتخابات گفت: در نوروز سال ۱۳۵۸ که کسی تردید نداشت اکثریت قریب به اتفاق مردم از نهضت امام پشتیبانی می‌کنند، اما ایشان اصرار کردند مردم پای صندوق‌های رای حضور یابند تا جایی که در یک سال پنج انتخابات انجام شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی(ره) که شامگاه یک‌شنبه(۳۰ بهمن‌ماه) در تالار وحدت برگزار شد با بیان اینکه امیدواریم خداوند متعال کمک کند نسل فعلی و آیندگان را در ایران و همه مناطق جهان با این شخصیت امام راحل آشنا کنیم، اطهار کرد: در برگزاری چنین رویدادهایی بیش از این که هدف فقط اعطای نشان باشد تلاش برای معرفی و ترویج افکار صاحب آن جایزه است.

وی ادامه داد: نزدیک به سی و چند سال از غروب عمر مادی امام راحل می‌گذرد و اگر هر فرد منصفی بخواهد قضاوت کند حتما با اندکی تامل خواهد گفت هرچه قدر جلوتر می رویم اثرات وجودی آن مرد بزرگ بیشتر در دنیا شناخته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امام راحل شخصیتی فوق العاده بود؛ این پدیده بی‌نظیر( انقلاب) را رهبری کرد به گونه‌ای که جهت‌گیری همه قواعد حاکم بر نظام بین‌الملل وقت را به سمت ایجاد پایه‌های نوین در سبک زندگی گذار از دین و سنت‌های دینی برد.

اسماعیلی بیان کرد: عظمت کار امام را کسانی بیشتر درک می‌کنند که موضوع را در چنین فضایی بتوانند فهم کنند، امام انقلاب را در نقطه‌ای شروع کرد که طرح صد ساله مدرن‌سازی در ایران جلو رفته بود.
وی افزود: در چنین فضایی انقلاب اسلامی با رهبری امام جلو رفت و معجزه قرن رخ داد، امام اندیشه سیاسی روشنی دارد که در آن مردم نقش اصلی را در تأسیس حاکمیت بر دوش می‌کشند، یعنی وقتی حاکمیت شکل می‌گیرد که مردم آن را بپذیرند و این مسیر را ادامه دهند، در این صورت هم تاسیس نظام سیاسی و هم تدوام آن با حضور اکثریت مردم خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: رهبر انقلاب به عنوان شاگرد خلف امام نیز همین مطلب را به زبان می آورند، امام مخالف ترور و کارهای شبه کودتایی بود و سازمان هایی که آن روز با این هدف تشکیل شده بود با واکنش سرد امام روبه‌رو شدند چون امام معتقد بود مردم باید حرکت کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: وقتی مردم در راهپیمایی‌ها سرنگونی رژیم شاهنشاهی را فریاد می‌زدند و برپایی حکومت اسلامی را مطالبه می‌کردند معجزه امام به وقوع پیوسته بود، امام با دم عیسوی خود آحاد مردم را منسجم کردند. وی گفت: اگر از واژه انقلاب برای نام‌گذاری نهضت امام استفاده می‌کنند به دلیل فقر واژگان است، اگر انقلاب همین عناوینی است که به تحولات آمریکا، فرانسه و بریتانیا می‌گویند، قطعا این جنس، جنس انقلاب ما نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی نیز روستاها و شهرهای کوچک پای کار آمدند و این تعهد را تنها در انقلاب اسلامی می‌بینیم چرا که از جنس بعثت و حرکت انبیاست و تمام پایه‌های نظام نوپدید را با رای مردم شکل داد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به عنوان مثال در نوروز سال ۱۳۵۸ که کسی تردید نداشت اکثریت قریب به اتفاق مردم از نهضت امام پشتیبانی می‌کنند امام اصرار کردند مردم پای صندوق‌های رای حضور یابند تا جایی که در یک سال پنج انتخابات انجام شد.

به گفته اسماعیلی، رهبر معظم انقلاب پیش از این در سخنرانی اشاره کردند، امام بزرگ ما اهل مسامحه نبود اگر جمهوریت مقوله‌ای دینی نبود آن را اجرا نمی‌کردند و جمهوریت از تعالیم دینی ماست و دموکراسی‌های دروغین برای دیکتاتوری‌های احزاب سیاسی است. مثلا در آمریکا مردم چاره‌ای جز انتخاب یکی از دو حزب حاکم ندارند.

وی تصریح کرد: امروز میراث‌دار چنین امام با عظمتی هستیم که سر سلسله نواندیشانی دینی در سال‌های معاصر که حلقه یاران متعهدی مثل رهبر انقلاب، شهید مطهری، شهید بهشتی و شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی که به تشریح اندیشه‌های ایشان و ساخت نظام سیاسی ما کمک کردند را پرورش داد.

رئیس شورای هنر با بیان اینکه امام راحل دو گانه‌های بزرگ تعارض مدرنیته و سنت، دوگانه حضور زن در اجتماع یا پستونشینی بانوان و … را حل کرد، اظهار کرد: امام راحل تعارض‌های دوگانه ساخت اندیشه‌های ناقص و وارداتی و اندیشه‌های تحجرگرایانه را حل کرد و ما امروز در فضیلت چنین امامی سخن به زبان می‌آوریم.

اسماعیلی در پایان سخن تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا حدی از عظمت امام بی‌نظیرمان را با قلم‌های قاصری که داریم به دنیا نشان دهیم. امیدواریم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم این مسیر را پیش بریم.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، علی‌اکبر صالحی رییس اسبق سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از شخصیت‌های داخلی و خارجی نیز حضور داشتند.

این جایزه به عنوان عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتلاء و پاسداشت نام و راه حضرت امام خمینی (ره) در عرصه ملی و بین‌المللی، به شکل دوسالانه و در دو بخش عملی و نظری به مؤثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال با آثار شاخص و ناب علمی و نیز اقدامات و فعالیت‌های تأثیرگذار و گسترده فکری و سیاسی _ اجتماعی که در راستای اندیشه‌های حضرت امام (ره) باشند، اعطا می‌شود.

در بخشی از این نشست همچنین از سایت، لوگو، نشان و تندیس جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره) نیز رونمایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.