صفحه اصلی / اسلایدر / بازگشت ۲۰۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان تهران
بازگشت ۲۰۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان تهران

بازگشت ۲۰۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان تهران

کسب و کار نیوز- قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: امسال ۲۰۵ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان تهران به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی خداپناه لو قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی، دستگاهی خدمات گیر و خدمات رسان است و در سال‌های گذشته شرکت‌های برق منطقه ای، آب منطقه ای، مخابرات و محیط زیست همکاری‌های بسیار خوبی را با این مجموعه داشته اند؛ رسالت ما از ابتدا تامین و تکمیل زیرساخت‌ها بود و در حال حاضر شاهد بهره برداری از ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی متشکل از ۶ هزار واحد در استان تهران هستیم و با بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: در سال گذشته و امسال موضوع تامین و تکمیل شبکه برق شهرک صنعتی شمس آباد را با احداث پست‌های ۶۱ کلیوولت داشتیم؛ اخیرا در شهرک صنعتی عباس آباد و ملارد عملیات اجرایی آن در وسعتی معادل ۷۵۰ هکتار که امکانات آن در حال تکمیل است تا بتوانیم به هدف اصلی که استقرار واحد‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، دست پیدا کنیم.

خداپناه لو ادامه داد: یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیای واحد‌های صنعتی است؛ واحد‌هایی که مشکل مالی و تسهیلات بانکی داشتند یا بین شرکاء اختلاف بوجود آمده بود یا با چالش بکارگیری دانش فنی در تولید مواجه بودند و از طرفی بازار کار خود را از دست داده بودند با برگزاری دوره‌های آموزشی و با همکاری دستگاه‌های مربوطه، تلاش کردیم چالش‌های آن‌ها را مرتفع کنیم. قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: امسال ۲۰۵ واحد صنعتی راکد که در سال‌های گذشته فعالیت خود را از دست داده بودند، به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی افزود: یکی از راه‌های حمایت از صنایع کوچک و متوسط، احداث واحد‌های کارگاهی است که در اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال شکل گیری است؛ یکی از مزیت‌های احداث واحد‌های کارگاهی، صرفه جویی در زمان و سرمایه گذاری برای ساخت و ساز و بهره برداری از واحد تولیدی با ارائه شرایط اقساطی است.

خداپناه لو ادامه داد: تمامی گروه‌های صنعتی که آلایندگی شدید نداشته باشند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران استقرار پیدا کرده اند از جمله صنایع غذایی، بسته بندی، فلزی، شیمیایی، نساجی، سلولزی و یک شهرک تخصصی در زمینه تولید چرم و سالامبور فعالیت دارد منتهی به دلیل محدودیت آبی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران با آن مواجه هستیم تلاش بر این است صنایعی مستقر شوند که کم آب بر، همراه با فناوری‌های جدید یا صنایعی که پساب آن بازگردانی و به چرخه تولید بازگردد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شرکت‌های دانش بنیان از جایگاه ویژه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برخوردار هستند به طوری که زمین با شرایط خاصی به آن‌ها واگذار می‌شود و شرایط پرداخت نقد و اقساط آن‌ها با واحد‌های تولیدی دیگر متفاوت است.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.