صفحه اصلی / اسلایدر / ورود ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی به ناوگان عمومی تا پایان سال
ورود ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی به ناوگان عمومی تا پایان سال

ورود ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی به ناوگان عمومی تا پایان سال

کسب و کار نیوز- مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت با اشاره به جزئیات واردات خودروهای برقی به کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود تا قبل از عید ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، کریمی سنجری مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت اظهار کرد: ۶۰۰ خودروی برقی از گمرکات کشور ترخیص شده‌اند و ۶۰۰ خودروی دیگر هم در گمرکات داریم، پیش‌بینی می‌شود تا قبل از عید ۲۵۰۰ خودروی برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل شود. کریمی با اشاره به رفع موانع واردات افزود: هر ماه شاهد واردات خودروی وارداتی برقی توسط خودروساز‌ها به‌شرط انتقال فناوری خواهیم بود، دو مدل خودرو در بخش خصوصی و دولتی در سال آینده با ۴۰ درصد ساخت وارد بازار خواهند شد.

وی در ادامه بیان داشت: با چند مصوبه خودرو‌های برقی عملیاتی خواهند شد؛ اول فروش خودرو برای ارگان‌های دولتی و سپس به اشخاص خارج از سامانه یکپارچه خواهد بود. کریمی سنجری خاطرنشان کرد: ۱۲ خودروساز بخش خصوصی و دولتی در صف تخصیص ارز هستند تا واردات خودرو‌های برقی را انجام دهند و بلافاصله بعد از آن عمق داخلی‌سازی را افزایش خواهیم داد.

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: دو شرکت بزرگ بر موضوع باطری سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در همین راستا تولید باطری گسترش یابد، شش شرکت دیگر هم در بخش تولید ایستگاه شارژ فعال شدند که بعد از مونتاژ، مدل‌های مختلف ایستگاه شارژ را تولید خواهیم کرد تا مسیری متوازن را با هم پیش ببریم.

کریم سنجری خاطرنشان کرد: چین از ۲۰ سال پیش توانست در حوزه توسعه خودروسازی فعالیت کند تا امروزه رقیب جدی کشور‌های مدعی تولید خودرو‌های برقی باشد. در کشور ما باید سیاست‌گذار برنامه مشخصی برای این مسیر و هدف پیش رو تعریف کند.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی درست، به‌تدریج زیرساخت‌های لازم برای ایجاد خودروسازی برقی فراهم خواهد شود تا وزارت صمت با هماهنگی دیگر نهاد‌ها با کمک خودروسازان، تحولی را در ناوگان حمل‌ونقل شهری و بعد در دیگر خودرو‌ها فراهم آورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.