صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وزیر ارتباطات: تشعشع دکل‌های مخابراتی مضر نیست/عضویت ۴۰ میلیون نفر در پیام رسان‌های داخلی
وزیر ارتباطات: تشعشع دکل‌های مخابراتی مضر نیست/عضویت ۴۰ میلیون نفر در پیام رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات: تشعشع دکل‌های مخابراتی مضر نیست/عضویت ۴۰ میلیون نفر در پیام رسان‌های داخلی

کسب و کار نیوز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تشعشع دکل‌های مخابراتی مضر نیست و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند. عیسی زارع‌پور، در جلسه شورای اداری استان یزد افزود: تششعات دکل‌های مخابرات براساس استانداردهای مشخصی است که برای بدن انسان ضرری ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی خاطرنشان کرد: برخی موارد شهروندان اجازه نصب دکل در نزدیکی محل سکونت را نمی‌دهند یا شکایت برای جمع‌آوری آنها دارند که این موارد موجب کاهش کیفیت ارتباطات و کندی آن می‌شود. وی ادامه داد: تشعشعات این دکل توسط وزارتخانه و سازمان انرژی اتمی رصد می‌شود و میزان آن در دکل‌های کشور یک صدم مجاز جهانی است که از میانگین جهانی کمتر است.

زارع پور ادامه داد: شهروندانی که در این زمینه نگرانی دارند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند، همکاران مربوطه مراجعه و تششعات دکل‌ها بررسی می‌کنند. وزیر ارتباطات افزود: در این زمینه باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود تا این نگرانی ها رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در خصوص شبکه ملی اطلاعات گفت:  پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم از ۲۳ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.  زارع پور با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم زیرساخت‌های ارتباطی، شبکه ملی ارتباطات است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید شده است افزود: این شبکه، یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن در گسترده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این شبکه در دهه گذشته مورد بی مهری واقع شد و به آن توجه جدی نشد ، تصریح کرد:  بر اساس تاییدیه مرکز ملی فضای مجازی که ناظر اجرای پروژه شبکه ملی ارتباطات است، پیشرفت این طرح در این دولت قابل توجه است و هفت کلان پروژه دارد .

زارع پور با بیان اینکه کشور نیاز به یک شبکه پرسرعت دارد و هیچ تکنولوژی به جز فیبر نوری نمی‌تواند سرعت‌های بالا را فراهم کند ، خاطرنشان کرد: چهار لایه در شبکه ملی اطلاعات کشور طی می‌شود که لایه اول دسترسی است، لایه دوم داخل شهر یا لایه تجمیع، لایه سوم شبکه بین استانی و لایه چهارم اینترنت بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: با گذشته بیش از ۲ سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم ، ۶ هزار و سه روستا بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده که بیشترین سهم اتصال روستاها به شبکه ارتباطی متعلق به استان سیستان و بلوچستان  و کرمان است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح تلاش این وزارتخانه برای خدمات رسانی بهتر و با کیفیت پیام رسان‌های داخلی  افزود: این اقدام  باید ۲ سال به طول می انجامید اما در یک بازه زمانی  کوتاه زمینه حضور میلیون ها کاربر فراهم شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کاربران در  پیام رسان های داخلی فعال هستند گفت: میزان کاربران فعال در پیام‌رسان‌های داخلی به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسیده و تلاش وزارتخانه ارائه بهترین خدمات به کاربران داخلی است. زارع پور با بیان اینکه میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی روز به روز افزایش می‌یابد، افزود: : به عنوان نمونه پیام رسان «ایتا» در شهریور ماه سال گذشته ۲.۵ میلیون کاربر فعال در ماه داشت اکنون به ۳۰ میلیون رسیده و ۱۲ برابر شده است.

وزیر ارتباطات در خصوص شتاب چرخه صنعت فضایی در این دولت افزود: ۱۱ ماهواره در دولت سیزدهم به فضا پرتاب شده که این رقم برابر با عملکرد ۱۰ سال پیش است. زارع پور یادآور شد: دستاوردهای پرتاب ماهواره اتفاق بسیار بزرگ برای کشور بوده که این طرح با تاکید رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۸ آغاز شد از این سال تا سال ۱۴۰۰ ، ۱۳ پرتاب ماهواره صورت گرفت که در این دولت شتاب گرفت و به موفقیت های خوبی هم دست یافته ایم. در جریان سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان یزد حدود ۳۰۰ طرح مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

چرا فروش طلای دست دوم ممنوع شد؟/ مهلت یک ماهه به طلافروشان

به گزارش کسب و کار نیوز ، چهارم تیر ماه کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.