صفحه اصلی / اسلایدر / بازگشت ۶۰۰۰ بنگاه راکد به چرخه تولید
بازگشت ۶۰۰۰ بنگاه راکد به چرخه تولید

بازگشت ۶۰۰۰ بنگاه راکد به چرخه تولید

کسب و کار نیوز- معاون اشتغال وزیر کار از احیای ۶۰۰۰ بنگاه راکد و نیمه فعال و بازگشت آنها به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود کریمی بیرانوند از احیای ۶۰۰۰ واحد نیمه‌فعال و راکد در دو سال سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از گام‌های مثبت و موثری که دولت برای رونق بازار کار برداشته احیای ۶۰۰۰ بنگاه راکد و نیمه‌ فعال بوده که فعال شدن آنها تاثیر بسزایی در اشتغال کشور داشته است.

به گفته وی این واحدها با همکاری دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه به چرخه تولید بازگشته و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در ادامه درباره پیش‌بینی منابع اشتغال برای سال آینده گفت: منابع اشتغال باید سالانه به تصویب شورای عالی اشتغال برسد لذا برنامه هفتم توسعه ابتدا باید ابلاغ شود تا به شورای عالی اشتغال ارائه کنیم و سپس شورا عدد سالانه مورد نیاز را بررسی کند که البته به سال ۱۴۰۳ نمی‌رسد چون لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا آن زمان بیرون می‌آید ولی برای سال ۱۴۰۴ طبق برنامه هفتم عمل می‌شود.

به گفته کریمی بیرانوند منابع اشتغال بودجه ۱۴۰۱ یه طور کامل تخصیص یافته است ولی در خصوص منابع بودجه ۱۴۰۲ هنوز مقداری از آن توسط وزارت اقتصاد واریز نشده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۴ استان ابراز امیدواری کرد: در پایان دولت سیزدهم نرخ بیکاری در تمام استان‌های کشور تک رقمی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.