چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / رهایی از اقتصاد نفتی با اتصال دانش بنیان ها به بازار تحقق می یابد/تسهیل دسترسی دانش بنیان ها به بازارها
رهایی از اقتصاد نفتی با اتصال دانش بنیان ها به بازار تحقق می یابد/تسهیل دسترسی دانش بنیان ها به بازارها

رهایی از اقتصاد نفتی با اتصال دانش بنیان ها به بازار تحقق می یابد/تسهیل دسترسی دانش بنیان ها به بازارها

کسب و کار نیوز- عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های دانش بنیان، مشکل فعلی این حوزه را دسترسی به بازارهای داخلی و بین المللی دانست و گفت: ترجمه زبان دانش بنیان ها به حوزه صنعت در کوتاه مدت رونق بازار فعالان حوزه نوآوری و به مرور زمان رهایی از اقتصاد نفتی و البته شکوفایی اقتصاد کشور در بسیاری از شاخص ها را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدهادی طسوجی آذر از مخترعان کشورمان که دارای مدال طلای جهانی در مسابقات نخبگان جهان در سال ۲۰۱۰ روسیه و ۲۰۱۱ کرواسی است، در حاشیه نخستین همایش ملی توانمندی‌ها و چشم‌انداز شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: تعبیر من از شرکت های دانش بنیان این است که این بخش همچون ساعت شنی از فیلتر سخت ساخت و بومی سازی محصولات و تجهیزات عبور کرده، اما در مرحله فروش محصول و توسعه بازار با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به وجود انجمن های علمی فراوان در کشور و نبود تشکیلات منسجم برای رساندن محصولات دانش بنیان ها به بازارهای هدف گفت: بر همین اساس و بدنبال مشکلات بازار دانش بنیان ها نخستین انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های دانش بنیان با هدف انجام عملیات صنفی و دسترسی فعالان حوزه نوآوری به بازارهای داخلی و خارجی راه اندازی شده است.

این فعال حوزه دانش بنیان که مخترع بارگزاری نانوموتورها روی نانوسلول ها است و مقاله ISI آن نیز منتشر شده، گفت: صنعت زبان دانش بنیان ها را نمی داند و از طرفی فعالان حوزه دانش بنیان نیز با زبان فعالان حوزه صنعت آشنایی لازم را ندارند. طسوجی آذر افزود: در واقع سعی ما این است که با شتاب گرفتن خدمات رسانی به حوزه دانش بنیان در بخش های مختلف در دولت سیزدهم، با تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی حلقه ارتباطی و تسهیل گری بین این دو قطب ایجاد و آنها را به یکدیگر متصل کنیم.

وی در عین حال، مشکل فعلی این حوزه را دسترسی به بازارهای داخلی و بین المللی دانست و ترجمه صحیح زبان دانش بنیان ها به صنعت به منظور شکوفایی اقتصاد کشور در بخش های مختلف را یک ضرورت خواند. طسوجی آذر با اشاره به اینکه بیش از سه دهه است که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بر دوری از خام فروشی نفت تاکید دارند، گفت: به طورحتم ترجمه زبان دانش بنیان ها به حوزه صنعت در کوتاه مدت رونق بازار فعالان حوزه نوآوری و به مرور زمان رهایی از اقتصاد نفتی و البته شکوفایی اقتصاد کشور در بسیاری از شاخص ها را بدنبال خواهد داشت.

عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های دانش بنیان در ادامه عنوان کرد: با توجه به استقبال گرم فعالان حوزه دانش بنیان از اولین همایش دانش بنیان ها در اواخر دی ماه جاری، تصور می کنم بتوانیم در این عرصه به شکل مناسبی دانش بنیان ها را حمایت کنیم.

وی افزود: ایران در ابتدای مطرح شدن عرصه نوآوری در دنیا جزو اولین ها بود و شرکت های بسیاری را به دنیا معرفی کرد، اما متاسفانه به دلیل ضعف در تجاری سازی عقب ماند، لذا قصد داریم در کنار دولت ضمن اتصال دانش بنیان ها به بازار و خلق ثروت برای کشور ضعف موجود را جبران و برطرف کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های دانش بنیان با تاکید براینکه، هم اکنون خدمات رسانی به دانش بنیان ها در بخش های مختلف در دولت سیزدهم شتاب بیشتری گرفته، تاکید کرد: ترجمه صحیح زبان دانش بنیان ها به صنعت به طور حتم شکوفایی اقتصاد کشور را در بخش های مختلف رقم خواهد زد.

این مخترع همچنین درباره یکی از اختراعات خود که نوعی رنگ بر پایه گیاهی است، بیان کرد: این رنگ که در داخل و نمای خارجی ساختمان ها کاربرد دارد و به صورت شکست مولکولی که دانش آن الهام گرفته از عملکرد لایه ازن است، در واقع عملیات تصفیه هوا را نیز انجام می دهد.

طسوجی آذر افزود: این صنعت تنها در کشور آلمان وجود داشت و این رنگ برپایه شیمیایی تولید می شد که موفق شدیم این رنگ را برپایه گیاهی تولید و در ادامه تاییدیه و نشان استاندارد آن را از چندین مرجع معتبر همچون دانشگاه شهیدبهشتی و CE اروپا دریافت کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.