صفحه اصلی / اسلایدر / رشد ۴۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای در ۱۴۰۲/ راهداری: به‌دنبال درآمدهای جدید هستیم
رشد ۴۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای در ۱۴۰۲/ راهداری: به‌دنبال درآمدهای جدید هستیم

رشد ۴۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای در ۱۴۰۲/ راهداری: به‌دنبال درآمدهای جدید هستیم

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش ۴۰‌ درصدی ترانزیت جاده‌ای خبر داد و گفت: به‌دنبال درآمدهای جدید و پایدار غیر از بودجه دولت هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، داریوش امانی با بیان این‌که تمام تلاش ما بر این است بتوانیم در حفظ درآمدهای سازمان کوشا باشیم و بهره وری را بالا ببریم، اظهار کرد: تلاش داریم درآمدهای جدید و پایداری را به غیر از بودجه دولت دنبال کنیم تا خودکفا باشیم و برای نیل به این هدف ضروری است این حجم از عملیات و ماموریت‌هایی که در سازمان در حال انجام است به درستی و به نحو احسن انجام شود.

وی با  ابراز رضایتمندی از حجم عملیات انجام شده در سال جاری در حوزه‌های مختلف افزود: در سال جاری ۲۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شد که در نوع خود بی نظیر بوده است

وی همچنین بدون اشاره به آمار و ارقام مربوط به میزان جابجایی‌ها در بخش بار، مسافر و ترانزیت جاده‌ای، گفت: امسال در بخش حمل و نقل کالا ۱۴ درصد، در بخش حمل‌ونقل مسافر ۱۲ درصد و ترانزیت ۴۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم، آبان‌ماه امسال معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از برنامه اخذ عوارض از جاده های اصلی و بزرگراهی کشور خبر داده و گفته بود: وقتی دنیا را نگاه می کنیم می بینیم که سه روش برای تامین مالی نگهداری جاده ها دارند؛ عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده‌ای.

رضا اکبری افزود:‌در کشور ما عوارض خودرو را شهرداری ها دریافت می کنند و با توجه به سیاست های حمایتی،  دولت به دنبال گرفتن عوارض سوخت نبوده و موافق آن هم نیست. وی با بیان اینکه در بحث عوارض جاده ای به دنبال دریافت عوارض از جاده های پرتردد اصلی و بزرگراهی هستیم، افزود: در این برنامه سیاست ما این است که از مردم آسیب پذیر این عوارض دریافت نشود. وی با بیان اینکه اخذ عوارض از جاد های پرتردد اصلی و بزرگراهی در دستور کار قرار دارد، گفت: جاده های فرعی و روستایی و محلی تحت پوشش دریافت عوارض جاده ای قرار نمی گیرند.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.