صفحه اصلی / اسلایدر / امکان تبادل ۶۰۰ مگاواتی برق با ترکیه/ شرایط ارتباط برقی ایران و روسیه برقرار شد
امکان تبادل ۶۰۰ مگاواتی برق با ترکیه/ شرایط ارتباط برقی ایران و روسیه برقرار شد

امکان تبادل ۶۰۰ مگاواتی برق با ترکیه/ شرایط ارتباط برقی ایران و روسیه برقرار شد

کسب و کار نیوز- مدیر عامل شرکت توانیر گفت: تست‌های اولیه انجام شده و تا حدود ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل برق بین ایران و ترکیه وجود دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره آخرین وضعیت صادرات برق به کشور ترکیه اظهار داشت: ما جلسات خیلی خوبی با مقامات مربوطه این کشور داشتیم و در ۶، ۷ ماه گذشته یک دوره آزمایشی به صورت صادرات و واردات مساوی و یا تراز معادل صفر را اجرا کردیم.

وی افزود: با توجه به مابه‌التفاوت مصرف و زمان نیاز به برق در ایران و ترکیه برای روزهای خاص مثلا روزهایی ما تعطیل بودیم برق را صادر می‌کردیم و در روزهای تععطیلی کشور ترکیه برق را از این کشور دریافت می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت توانیر تاکید کرد: تست‌های اولیه انجام شده و تا حدود ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل برق بین ایران و ترکیه وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که بزودی فاز اجرایی و تجاری تبادل برق دو کشور آغاز خواهد شد، با توجه به تفاهمات خوبی داشتیم که امیدواریم این همکاری شکل گرفته و به مرحله عملیات برسد.

رجبی‌مشهدی درباره در خصوص تبادل برق با روسیه نیز بیان داشت: تبادل برق با کشور روسیه نیازمند این است که برخی زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت‌های الکتریکی در دو کشور فراهم شود، خوشبختانه در تست و آزمونی که صورت گرفته نتایج خوبی حاصل شده و امکان برقراری ارتباط الکتریکی بین دو کشور فراهم است.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.