صفحه اصلی / اسلایدر / رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است
رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

کسب و کار نیوز- رئیس‌جمهور گفت: آنچه امروز از عالم جهل زدایی کرده، خون مطهر شهدای فلسطینی و هزاران کودک شهید است، فلسطین صرفا دغدغه امت اسلامی نیست و به مسأله جهانی تبدیل شده است. آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اولین کنفرانس بین‌المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری که یک شنبه ۲۴ دی ماه در تهران آغاز به کارکرد، گفت: فلسفه تشکیل مجمع تقریب، برای ارتقای سطح آشنایی مذاهب و صاحبان نظر در مذاهب مختلف با یکدیگر است و یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب ارتقای احترام‌ متقابل مذاهب نسبت به یکدیگر است و تحکیم اخوت بین امت اسلامی از دیگر کارکردهاست‌.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز مسئله فلسطین است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.

رئیس‌جمهور راه حل مسئله فلسطین را مقاومت و ایستادگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر جریان ظالم، منطق و مذاکره را بر نمی‌تابد تنها منطق در مقابلش مقاومت است. همین امروز پیروز نبرد اقصی فلسطین است و شکست خورده این میدان، رژیم صهیونیستی و حامیان اوست. تحلیل نبرد اقصی از ۷ اکتبر، تحلیل از میانه راه است. باید موضوع فلسطین را غصب و ظلم به فلسطینیان در ۷۵ سال گذشته بدانیم.با این که کرانه باختری مسلح نیست اما در همین اواخر، بیش از ۲۰۰ نفر در این منطقه شهید شده اند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: بارها بدون‌لکنت اعلام کردیم در سیاست جمهوری اسلامی حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد، مگر می‌توان بی تفاوت بود نسبت به مردمی که در جای جای جهان‌مورد ظلم قرار گرفته‌اند، باید از کسی که از خود، دین و خانواده خود دفاع مشروع می‌کند حمایت شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید به اِشغال پایان داده شود و اِشغال‌گر مورد مجازات و کیفر قرار گیرد و خسارت را پرداخت کند، افزود: ادامه اِشغال نه مالکیت می‌آورد نه مشروعیت. کدام‌نظام ‌حقوقی و مکتب حقوقی در دنیا می‌پذیرد که ادامه اشغال مالکیت و مشروعیت بیاورد!

وی گفت: پرچم دفاع از فلسطین را امام(ره) برافراشت و رهبری فرزانه انقلاب نسبت به فلسطین در این سال‌ها ذره‌ای عقب نشینی نکردند و همواره به کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند تاکید کردند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هیچ وجه امنیت ساز نیست نه برای کشورهای منطقه و نه برای رژیم صهیونیستی. رئیس‌جمهور اضافه کرد: اکنون کسی در جهان جرات می‌کند سخن از عادی سازی بگوید کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کردند می‌توانند جلوی مردم و امت‌شان، سر خود را بلند کنند؟

آیت الله رئیسی با بیان اینکه جریان سازش یا تفکر کنار آمدن در موضوع فلسطین جواب نداد؛ گفت: نشستن سازمان آزادی بخش فلسطین پای میز مذاکرات کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو پاسخگو نبود. دلیل اینکه جریان سازش نتوانست کاری از پیش ببرد این بود که طرف مقابل به میثاقش پایبند نیست؛ رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۴۰۰ قرارداد، مصوبه و بیانیه‌ بین المللی را نقض کرده است.

رئیس جمهور بیان کرد: به راستی چه چیز وجدان بشر را بیدار کرده است؟ شک نکنید بر اساس آنچه در مورد وجود مقدس ابی عبدالله در زیارت اربعین آمده می توان گفت  آنچه امروز از عالم جهل زدایی کرده، خون مطهر شهدای فلسطینی و هزاران کودک شهید است تردید نکنید. این سنت خداست که عالم را بیدار کند امروز عالم بیدار شده است شرق و غرب و شمال وجنوب ندارد مسأله تمام عالم امروز فلسطین شده است؛ فلسطین صرفا دغدغه امت اسلامی نیست و عبور کرده و به مسأله جهانی تبدیل شده است.

وی مطرح کرد: معتقدیم امروز وجدان های بشری بیدار شده و امت اسلامی امروز وظیفه بسیار سنگینی دارد که این بیداری وجدان های بشری که به برکت خون مطهر شهیدان و جهادگران عرصه تبیین ایجاد شده را باید هم حفظ کند و هم ارتقا دهد و بدانند امروز اشرار دنیا چه بر سر عالم آورده است؛ تلاش می کردند مجاهدان و مدافعان وطن را شرور معرفی کنند اما امروز بر عالم روشن شده که مرکزیت همه شرارت ها در عالم آمریکا و برخی حکومت های غربی هستند که امروز حامی رژیم اسرائیل‌اند.

رئیس جمهور بیان کرد: معتقدم اگر زمینه ایجاد شود، مردم کشور هایی که نمایندگان آنها در این همایش حضور دارند با لشکر هایی به طرف فلسطین حرکت می‌کنند.امروز امت اسلامی برای دفاع از فلسطین آماده است.باید چهره آمریکا و کشور های حامی رژیم صهیونیستی بر مردم خود آن کشور ها وبر مردم جهان روشن شود که اینها از حقوق انسان به عنوان یک حربه برای فشار آوردن به کشور های اسلامی و کشور های مستقل استفاده‌ کردند و حقوق بشر برای آنها یک دست آویز شده است.آنچه که موجب پیروزی ملت فلسطین شده است قدرت ایمان و اتکا به خداوند است. شاهد هستیم جریان سازش و تفکر کنار آمدن جواب نداد، نشستن پای میز مذاکره و تن دادن به قرارداد هایی مثل کمپ دیوید، شرم الشیخ و اسلو نتوانست کاری از پیش ببرد به این دلیل که طرف ها به میثاق و پیمان پایبند نیستند و میثاق شکنند.

آیت الله رئیسی مطرح کرد: به راستی اگر کشورهای اسلامی به ندای وحدتی که رهبر انقلاب بارها فریادز زدند که کشورهای اسلامی در برابر دشمنان با هم وحدت داشته باشند، اجرا می شد، آیا رژیم صهیونیستی جرأت می کرد اینقدر جنایت کند؟ به راستی اگر آن روز که جنایت صهیونیست ها در غزه آغاز شد، تمام معادلات و روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی قطع می شد، آیا باز هم شاهد تداوم این جنایت ها بودیم؟حتما وضعیت متفاوت بود و باید کشورهایی که روابط دارند نزد خداوند متعال و وجدان بشری و به تاریخ جواب بدهند؛ اما به راستی چه پاسخی به امت اسلامی و این میزان ظلم هایی که انجام شده دارند؟ حال آنکه آنها قدرت بازدارندگی داشتند ولی از این قدرت استفاده نکردند.

وی با بیان اینکه امروز ۱۰۰ روز از جریان غزه می گذرد و دادگاه بین المللی تشکیل شده است؛ گفت: صهیونیست ها و آمریکایی ها تلاش می کنند این دادگاه از مسیر خارج شود من به حقوقدانان این دادگاه پیام می دهم امروز اولا در برابر خداوند متعال و ثانیا در برابر وجدان بشری و ثالثا در برابر تاریخ و آینده باید نسبت به این ظلمی که بر بشریت و حقوق انسان رفته پاسخگو باشد.اگر دادگاه حکم عادلانه ای بدهد یقین بدانید سربلند است آنچه بعدا اجرا می شود بحث دیگری است اما جهان بشریت از حکم عادلانه تقدیر خواهد کرد اما اگر دستشان بلرزد و تحت تأثیر قدرت آمکریکایی ها و غربی ها و ثروت و قدرت قرار بگیرند، بدانند که پاسخگو نخواهند بود. انتظار این اجلاس و جهان بشریت از این دادگاه، صدور حکم عادلانه است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: هیچ کس با این نظر مخالف نیست که تداوم اشغال فقط مجازات و کیفر تجاوزگر را بیشتر می‌کند و هرگز برای او حق مالکیت و مشروعیت ایجاد نمی‌کند، اما برخی در محافل سیاسی زمزمه‌های دیگری می‌کنند. راه‌حل مسئله فلسطین فقط همان که است که جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی با افتخار بیان کرده‌اند؛ هر فلسطینی فارغ از دین،‌ مذهب و گویش خود یک رای داشته باشد و در فرآیندی کاملا دمکراتیک این رای را اعلام کند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.