صفحه اصلی / اسلایدر / اعلام جزئیات نحوه حراج شمش طلا در مرکز مبادله+شرایط
اعلام جزئیات نحوه حراج شمش طلا در مرکز مبادله+شرایط

اعلام جزئیات نحوه حراج شمش طلا در مرکز مبادله+شرایط

کسب و کار نیوز- مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: اولین جلسه حراج شمش طلا به شکل حراج حضوری در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، بانک مرکزی سیاست‌های جدید مدیریت بازار را اعلام کرد. طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، معاملات شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

علی سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص شرایط عرضه شمش در مرکز مبادله ایران گفت: عرضه شمش در مرکز مبادله از طریق سامانه و حراج حضوری خواهد بود. سعیدی با تأکید براینکه اولین جلسه حراج به شکل حراج حضوری در روز چهارشنبه انجام می‌شود، تصریح کرد: شمش‌ها به صورت یک کیلویی عرضه می‌شود و عرضه کنندگان تمام افراد از جمله واردکنندگان طلا از طریق رفع تعهد ارزی خواهند بود. مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران تصریح کرد: متقاضیان طلا نیز رسته تولیدکنندگان در صنف جواهر و بانک‌ها هستند و همچنین بانک مرکزی نیز به عنوان بازارگردان در طرف عرضه و تقاضا حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حراج در گذشته از طریق بانک کارگشایی انجام می‌شد، اما از این به بعد به شکل مدون و با مقررات از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه خواهد شد. سعیدی عنوان کرد: قیمتی که در مرکز مبادله مبنای مبادلات طلا خواهد بود عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران ابراز کرد: حراج‌ها نیم ساعته خواهد بود و در هر روز ۵ حراج نیم ساعته خواهیم داشت که در ساعت ۱۷ هر روز آگهی عرضه طلا در روز بعد منتشر خواهد شد. وی اضافه کرد: قیمت معاملات طلا در مرکز مبادله به قیمت‌های روز نزدیک است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران تصریح کرد: در حال حاضر عرضه‌های خرد از طریق اتحادیه‌ها انجام خواهد شد و در مرکز مبادله عرضه خرد نخواهیم داشت. برای تقاضای خرد نیز معاملات گروهی از طریق اتحادیه‌ها درنظر گرفته شده، بدین صورت که چندین خریدار خرد با یکدیگر در قالب یک گروه طلا خریداری می‌کنند. سعیدی در پایان تاکید کرد: هدف از عرضه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، جلوگیری از قاچاق و استفاده از طلا برای صنعت است تا حتی اگر خروج طلا صورت می‌گیرد، به صورت صادرات جواهرات و با ارزش افزوده باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.