سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / شتاب‌دهنده‌های موفق حمایت می‌شوند/اعتبار مالیاتی ٢۵٠٠ میلیاردی برای دانش‌بنیان‌ها
شتاب‌دهنده‌های موفق حمایت می‌شوند/اعتبار مالیاتی ٢۵٠٠ میلیاردی برای دانش‌بنیان‌ها

شتاب‌دهنده‌های موفق حمایت می‌شوند/اعتبار مالیاتی ٢۵٠٠ میلیاردی برای دانش‌بنیان‌ها

کسب و کار نیوز- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به رویکردهای جدید این معاونت در اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها گفت: در دور جدید حمایت‌ها بر حمایت‌های هدفمند متمرکز می‌شویم و شتابدهنده هایی را که موفقیت بیشتری دارند، طبق سازوکاری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش کسب و کار نیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز سه شنبه در دومین روز از گردهمایی شتابدهنده های برتر کشور در محل معاونت علمی ریاست جمهوری، با بیان اینکه در حال حاضر دو دسته شتابدهنده در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور وجود دارد، افزود: دسته ای شامل شتابدهنده‌های تخصصی فناوری هستند که تعدادی فناور و دانشمند در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با اختصاص دادن فضا و منابع، فناوری‌هایی را توسعه می‌دهند.

وی ادامه داد: در این نوع شتابدهنده ها منتورینگ های فنی و دسترسی به ثبت اختراع یا پتنت مورد نیاز است. دهقانی دسته دوم شتابدهنده ها را شتابدهنده های کارآفرینی و اقتصاد نام برد و با بیان اینکه، این شتابدهنده ها به دنبال توسعه فناوری نیستند، افزود: آنها در تلاش هستند با فناوری‌های موجود در کشور کسب و کارهایی را در کشور ایجاد کنند. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: در رویکرد جدید معاونت بر حمایت‌های هدفمند معنادار برای شتابدهنده ها تعریف شده که متناسب با نوع و فعالیت‌های شتابدهنده ها از آنها حمایت خواهیم کرد.

دهقانی با بیان اینکه، اعطای وام‌های بلاعوض از جمله حمایت‌های معاونت علمی از شتابدهنده ها است، تصریح کرد: در طول ۱۰ ماه امسال تقریباً دو برابر بودجه تخصیص یافته به معاونت علمی، برای دانش بنیان ها اعتبار مالیاتی هزینه کردیم.

وی ادامه داد: برهمین اساس در بخش‌های سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان ٢۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کرده ایم. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان همچنین با بیان اینکه، همه شتابدهنده های دارای گواهی صلاحیت از معاونت علمی دانش بنیان محسوب می شوند، ایجاد یک انجمن برای شتاب دهنده ها را در راستای هویت بخشی به این مجموعه ها ضروری دانست و بر ایجاد یک انجمن برای شتابدهنده ها تاکید کرد.

دهقانی با اشاره به شکل گیری ۴۰۰ شتاب دهنده در کشور در طول سال های گذشته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عین حال تصریح کرد: هم اکنون ٧٠ شتابدهنده فعال و خوب در کشور فعال هستند.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.