صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / در فیلتر “گوگل پلی” می‌توان تجدیدنظر کرد
در فیلتر “گوگل پلی” می‌توان تجدیدنظر کرد

در فیلتر “گوگل پلی” می‌توان تجدیدنظر کرد

کسب و کار نیوز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درباره دستگاه‌های پیام‌رسان تصمیمی که گرفته شد این است که تا زمانی که پاسخگو نباشند امکان بازگشایی مجدد آنان نیست. اما ورای آن، درباره بسیاری پلتفرم‌ها از جمله «گوگل پلی» و نظایر آن امکان تجدیدنظر وجود دارد. ما دو بار اقدام کردیم و به تعیین مصادیق بردیم اما مخالفت شده است. باز هم می‌بریم تا ان‌شاالله نتیجه دهد. اما بحث کلی به دبیر شورای عالی فضای مجازی مربوط می‌شود و دارند این مسئله را پیگیری می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره بازنگری در سیاست مسدودسازی پلتفرم‌ها گفت: این ماموریت را آقای رئیس‌جمهور به دبیر شورای عالی فضای مجازی سپردند. در حکم ایشان هم درج شده که بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی صورت بگیرد و ما هم در این زمینه پیگیر هستیم.

وی درباره اینکه بالاخره دولت در زمینه مسدودسازی‌ها نقش دارد اما دولتی‌ها نقشی را برای خود قائل نمی‌شوند، گفت: کارگروه مصادیق مجرمانه که بر اساس جرایم رایانه‌ای این وظیفه را برعهده دارد، زیر نظر دادستانی کل کشور است. این مجموعه ۱۲+۱ عضو دارد که ۱۲ عضو دیگر هم در مرکز فضای مجازی حضور دارند. شش عضو از دولت هستند. دو نفر از نمایندگان مجلس، سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های دیگر هم عضویت دارند. برای تصویب این موضوع نیاز به هفت رای است. حتی اگر همه دولت رای هم دهد باز همراهی نمایندگان مجلس و دستگاه‌های دیگر را می‌خواهد ما هم در آنجا پیگیری می‌کنیم تا درباره بعضی از پلتفرم‌هایی که می‌شود، تجدیدنظر صورت بگیرد.

وزیر ارتباطات یادآور شد: درباره دستگاه‌های پیام‌رسان تصمیمی که گرفته شد این است که تا زمانی که پاسخگو نباشند امکان بازگشایی مجدد آنان نیست. اما ورای آن، درباره بسیاری پلتفرم‌ها از جمله «گوگل پلی» و نظایر آن امکان تجدیدنظر وجود دارد. ما دو بار اقدام کردیم و به تعیین مصادیق بردیم اما مخالفت شده است. باز هم می‌بریم تا ان‌شاالله نتیجه دهد. اما بحث کلی به دبیر شورای عالی فضای مجازی مربوط می‌شود و دارند این مسئله را پیگیری می‌کنند.

زارع‌پور درباره تغییر بسته‌های اینترنت گفت: این خبری است که روز گذشته یک روزنامه به صورت کذب مطرح کرده و امروز هم مجددا پیگیری کردیم و کماکان مشخص است که روی این خبر کذب اصرار دارند. ما هیچ بسته‌ بلندمدت بالای چهارماه را در طول یک سال و نیم گذشته نداشتیم. هیچ بسته‌ای تا روز ۵ دی ماه که روز افزایش افزایش تعرفه بود حذف نشده است بلکه با افزایش ۳۴ درصدی برای ترافیک بین‌المللی مواجه شده است. اپراتورها بسته‌هایی را معرفی کردند اما در رسانه‌ها اعلام شد که قیمت بسته‌ها با قیمت پنج سال پیش متفاوت بوده و ما بعد از آن اعلام کردیم حذف شود تا فضا آرام شود. بسته‌های جدیدی به وجود آمده است که از قدیم نبوده اما چون از نظر قیمت به تایید سازمان تنظیم مقررات نرسیده است دست نگه داشتیم تا تجدیدنظر صورت بگیرد. اما در آن صورت اگر مشکلی درباره حذف بسته‌ها وجود دارد اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین با نشان دادن بسته ۱۵ گیگ ایرانسل که در گذشته قیمت آن ۶۵ هزار تومان بود و با افزایش ۳۴ درصدی به ۸۳ هزار تومان رسیده است، گفت: این ذهنیت شما است که وقتی اخبار کذبی را منتشر می‌کنند بگویید ندیدیم اما الان مشخص شد که این موضوع در حوزه اینترنت است. اعلام شد که بسته چهارماهه وجود ندارد اما مشخص شد که وجود دارد. برخی رسانه‌ها خبر کذب حذف بسته‌های بلندمدت را منتشر می‌کنند که صحت ندارد و فضا را ملتهب می‌سازند.

همچنین مطالعه کنید:

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است

به گزارش کسب و کار نیوز ، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در نشست نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.