صفحه اصلی / اسلایدر / ۵۰ شرکت در صف ورود به بورس تهران/ شرکت‌های متوسط و کوچک در راه بازار سرمایه
۵۰ شرکت در صف ورود به بورس تهران/ شرکت‌های متوسط و کوچک در راه بازار سرمایه

۵۰ شرکت در صف ورود به بورس تهران/ شرکت‌های متوسط و کوچک در راه بازار سرمایه

کسب و کار نیوز- به گفته مدیرعامل بورس تهران تا سال گذشته بورس تهران تنها شرکت‌هایی را می پذیرفت که سود چند همتی داشتند اما اکنون هر شرکتی که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سود می‌سازد می‌تواند در بورس تهران حاضر باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق ایران گفت: مشکل اتاق‌ها چه اتاق تهران و چه اتاق ایران این است که بانک اطلاعاتی کاملی از تامین مالی و سرمایه در گردش آنها وجود ندارد. بورس تهران در این مسیر قدمی برداشت و در همه استان‌ها دبیرخانه تامین مالی ایجاد کرد.

وی افزود: آلمان پس از جنگ جهانی دوم بر اساس منابع و صندوق‌های خصوصی توسعه پیدا کرد، اینکه منتظر باشیم دولتی در زمینه تامین مالی و بانک‌هایی که پس از سال ۲۰۱۸ در همه دنیا مسأله پیدا کردند بتوانند تغییر خاصی را رقم بزنند. تنها راه موجود بازار سرمایه است، در بازار سرمایه هم دو ابزار تعریف شده یکی تامین مالی و بدهی و دیگری اکوییتی. باید توجه داشت که با نرخ بهره ۳۶ درصدی تامین مالی از مسیر بدهی توجیه اقتصادی ندارد و با تورم ۴۰ درصدی هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بازدهی منطقی داشته باشد.

مدیرعامل بورس تهران اظهار کرد: در دو سال گذشته نخستین صندوق بخشی، نخستین صندوق اهرمی و اولین صندوق پوشش ریسک در بورس تهران ایجاد شد، در تلاش هستیم در بورس تهران تامین مالی را با ابزاری واقعی و با نگاه اکوییتی عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از دی ۱۴۰۲ تا کنون ۵۰ شرکت در صف ورود به بورس تهران هستند و تا سال گذشته بورس تهران تنها شرکت‌هایی را می‌پذیرفت که سود چند همتی داشتند اما اکنون هر شرکتی که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سود می‌سازد می‌تواند در بورس تهران حاضر باشد.

گودرزی افزود: بورس تهران همچنین در حال راه‌اندازی وی‌دی‌آر است، در این سامانه داده‌های شرکت‌ها در پلتفرم سایت بورس تهران قرار داده می‌گیرد تا هر نهاد مالی که می‌خواهد در تامین مالی آنها شرکت داشته باشد بتواند به اطلاعات آن شرکت دسترسی داشته باشد. وی تصریح کرد: بورس تهران به بنگاه‌هایی کمک می‌کند که هیچ مشکل بازاری نداشته باشد. بورس تهران با سازمان بورس جنگید تا شرکت‌های متوسط و کوچک را هم بپذیرد و در تلاش هستیم شرکت‌هایی که سود آنها بالای ۱۰۰ میلیارد هست وارد بورس تهران شوند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.